לא כל ספה תתאים לכל סלון – 3 טיפים לבחירת ספה

כמו שלא כל סיר מתאים לכל מכסה, כמובן שלא כל ספה תתאים לכל סלון (זה היה יכול להיות מאוד משעמם אם כן) וכל מעצב פנים ממולח יגיד לכם בדיוק את אותו הדבר. כאשר נפנה לבחירת ספה לסלון, נצטרך לזכור כי הספה היא כנראה הרהיט החשוב ביותר בסלון אם לא בבית, כך שנצטרך לבצע בחירה שקולה ומושכלת על פי 3 טיפים חשובים. אז בואו נבין טוב יותר מה הם 3 הכללים החשובים שלנו לבחירת הספה ונלמד איך מעצבים את הסלון עם ספה מעוצבת בצורה הנכונה.

 

הספה היא הלב של הבית

יש שיגידו שהמטבח הוא הלב של הבית, יש שיטענו שחדר השינה הוא בכלל הלב של הבית. אך אם אתם שואלים אותנו? הלב של הבית הוא לא אחר מהרהיט עליו נבלה את מרבית זמננו בבית, הרהיט שינחם אותנו בימים קרים וייתן לנו שקט כשנחזור מהיום הארוך שלנו. אם לא הבנתם עד כה, הרהיט הזה הוא כמובן הספה שלנו, עליה אנחנו חולמים לאורך כל יום העבודה שלנו ומפנטזים איך ניזרק עליה ברגע שרק ניכנס הביתה. אז כאשר אנחנו מעצבים את הבית ומשוטטים בחנות כדי למצוא כמה ספות מעוצבות חשוב שנבין דבר אחד. אנחנו לא מחפשים פה סתם רהיט, אנחנו מחפשים את הלב של הבית.

 

התאימו את הספה לבני הבית

כפי שאמרנו, הספה היא הלב של הבית שלנו, אך חשוב מזה היא גם הלב של בני הבית. על הספה שלנו אנחנו מתחברים עם בני הבית, מתאהבים מחדש בכל אחד מהילדים ואפילו מכירים אחד את השנייה טוב יותר. לכן, הטיפ הראשון והחשוב ביותר הוא התאמת הספה לבני הבית שלנו. הפרמטר הראשון והחשוב הוא כמובן בחירה בספה שתהיה גדולה מספיק לכל בני הבית, אך ישנם פרמטרים נוספים כמו עיצוב הספה, שכן ספת עור קרה ומנוכרת לא תתאים לזוג עם ילדים וספת בד צבעונית ורכה לא תתאים לרווק התל אביבי.

 

התאימו את הספה לסגנון העיצוב

רבים מאיתנו מעצבים את הבית בסגנון עיצוב ספציפי מבלי לשים לב לכך בכלל! לדוגמא, אחד מסגנונות העיצוב הנפוצים ביותר בארץ הוא סגנון העיצוב המודרני והנקי, כנראה בגלל החיבה הישראלית לסדר וניקיון. כדי להתאים את הספה לסגנון העיצוב נסו לקחת תמונה מנטלית של הסלון המעוצב שלכם וחקרו את סגנונות העיצוב השונים באינטרנט. בשיטוטכם בסגנונות העיצוב הנפוצים ודאי תופתעו לגלות כי הבית שלכם יתאים כמו כפפה לסגנון עיצוב ספציפי ובכך יעזור לכם להחליט בדיוק איזו ספה תהיה מושלמת בתוך החלל.

 

התאימו את הספה לצבעוניות

האלמנט האחרון שחשוב שנתייחס אליו בעת בחירת הספה הוא אחד מהחשובים ביותר בהתאמת הספה. כאשר אנו נכנסים לחלל בו הצבעוניות מבולגנת, אולי לא נשים לב לזה באופן מודע אך הראש שלנו יהיה לא שקט וכנראה שלא נתחבר לסגנון העיצוב. כאשר נעצב את הבית, חשוב מאוד שנבחר בפלטת צבעים מרוכזת שלא מתפרסת יותר מדי על קשת הצבעים. לדוגמא, אם נרצה לרכוש ספה בצבע בז' ניטרלי נצטרך לשמור על צבעוניות בספקטרום הלבן, חום ובז' ונחרוג מהצבעוניות הזו רק כאשר נרצה לזרוק קצת צבע לחלל באופן מרוכז ואסטרטגי. לכן, נסו למצוא 3 צבעים הנמצאים על אותו הספקטרום ונסו שלא לחרוג כלל מהצבעוניות הזו בבחירת הרהיטים.

חלל מעוצב