ממה צריך להיזהר כשמבצעים ניקוי ספה מבד?

ניקוי ספה זה לא רק להחדיר חומר ניקוי ומים על הכתמים ולקרצף אותם.

תחזוקת ספת הבד שלך מחייבת טיפול הולם, אחרת עלול להיגרם נזק בלתי הפיך.

סיפורי אימה מניקוי ספות שאנשים עושים בביתם הם נפוצים.

הם נעים בין ניקיונות שהשיגו תוצאות לא מספקות שאילצו אותם לבצע מחדש את המשימה כולה, אי נוחות מספות שנותרו ספוגות במים זמן רב מדי, ומגיעות אפילו לתופעות של שינוי צבע, סיבים הרוסים ואפילו כתמים נוספים. ניתן כאן כמה סכנות אפשריות בעת ניקוי ספה מבד.

 

  • שימוש ביותר מדי מים

זו אחת הטעויות הנפוצות ביותר. באופן אידיאלי, המון מים לניקוי ושטיפה אמורים להקל על התהליך. עם זאת, במציאות זה לא המקרה. חומר הריפוד ממלא בכך תפקיד מפתח. עבור ספות בד מסוימות, החומר יתכווץ. עבור אחרים, כמו ספות עור, חוסר האיזון ברמות הלחות ישפיע על תקינות המבנה של היחידה עצמה.

הציוד בו משתמשים גם משפיע. חברת ניקוי ספות מקצועית משתמשת במכונות תעשייתיות בעלות יניקה חזקה. ככאלו, עיקר הלחות נעלמת מהספה בסוף התהליך. הציוד הביתי המשמש עבור כך מגיע עם יכולות נמוכות יותר. בכל הנוגע לשאיבת המים לאחר הניקוי, פעמים רבות מה שקורה זה שהריפוד נשאר רטוב מדי. יש לכך כמה השלכות.

בתור התחלה, המשמעות היא שהספה תהיה לא בשימוש לאורך זמן. אחרי הכל, אף אחד לא רוצה לשבת על כריות רטובות. בנוסף, ככל שהספה נשארת רטובה לזמן ארוך יותר, כך גדלים הסיכויים להתפתחות עובש וטחב.

 

  • עבודה עם נהלי ניקוי שגויים

ספות מגיעות בסוגים שונים. לפי הבד ניתן לסווג אותן באופן נרחב לספות טבעיות וסינתטיות. לכל אלה דרישות הניקיון הייחודיות שלהם. ואז יש גם כאלה עם ריפודי עור. מוצרים של הסרת כתמים בכביסה או עבור רהיטים ביתיים אינם מתאימים במקרה של ניקוי ספה מבד.

אתה לא רוצה לפגוע בחומר, או לגרום לבעיות כמו שינוי צבע. המטרה שלך היא להיפטר מהכתמים, ולא לפגוע בצבע שמעניק לספה את האלגנטיות שלה. האיכות של סיבי הריפוד, בתוספת הגימורים שלהם, קובעים את החומרים המתאימים לניקוי ספות שיש להשתמש בהם. הדבר מושפע גם מהכתם המסוים בו מטפלים, ומהעוצמה של מוצר הניקוי הנדרש.

 

  • גישה לא נכונה

רמת המיומנות של המנקה היא המפתח בקביעת מידת ההצלחה במשימה. מקובל למצוא כתם קטן, שניתן היה להבהירו ולהסירו אם היה מטופל בטכניקת הסרת הכתמים המתאימה, במקום זאת הוא מוטמע עמוק יותר בבד. זה מחמיר את המצב, ומקשה על הסרתו בעתיד. הכימיקלים המשמשים לניקוי יכולים להגיב כשהכתם עצמו הופך אותו לקבוע יותר. זה לא מצב שאתה רוצה שיתרחש על הספה האהובה עליך. הימנע מבעיות אלה על ידי שכירת שירותי ניקוי הספות מקצועיים למשימה.

 

פינת ישיבה