עד כמה זה חשוב לקבל ליווי מעורך דין מקרקעין מומלץ?

החלום לרכוש דירה מלווה משפחות רבות בישראל, כאשר מי שאין בבעלותו דירה ישתייך לשוק שוכרי הדירות.

בין אם מדובר בעסקאות זמניות המתייחסות לשכירות ובין אם מדובר בעסקאות קבע המתייחסות לקניה או מכירה של מקרקעין, ישנם פרמטרים רבים בהסכמים הנחתמים אשר דורשים התייחסות מקצועית.

בכל עסקה שנחתמת הצדדים, בין אם הם משכירים, בין אם הם שוכרים, קונים או מוכרים עלולים לחשוף את עצמם לסיכונים עתידיים.

חשיבותו של עורך דין שילווה אתכם היא קריטית, תפקידו הוא לוודא כי כמות הסיכונים אליה אתם חשופים היא הנמוכה ביותר.

 

מה זה מקרקעין?

מקרקעין מוגדר בחוק כקרקע הכוללת את כל מה שנבנה ונטוע מעליה, כמו גם מחובר בחיבור זמני או קבוע. בנוסף, בעלות במקרקעין מוגדרת כזכות להחזיק במקרקעין ולבצע בהם עסקאות על פי הסכם או דין. דיני המקרקעין בארץ מוסדרים בחוק המקרקעין, התשכ"ט- 1969, כמו גם בחוקים נוספים שנחקקו לאורך השנים. דינים אלו נחשבים לסבוכים ומסועפים וכוללים סוגיות רבות המתייחסות לעסקאות הנעשות במקרקעין. לכן, מומלץ להיעזר בעורך דין מומחה בתחום על מנת שילווה אתכם בתהליך, כדוגמת https://yonilevy.co.il.

 

עורך דין למכירה או קניה של דירה

קניה או מכירה של דירה מהווה הסכם הטומן בחובו עסקה כלכלית בעלת השלכות נרחבות. גם בעסקאות שנראות קלות או פשוטות, הדבר לא נכון וההמלצה היא שלא להשתמש בחוזה מכר סטנדרטי. סעיפים רבים הקשורים בחוזה המכר דורשים בדיקה קפדנית משמעותית כאשר לעיתים קרובות נדרשת גם בדיקה משפטית מדוקדקת. בין שאר התחומים שיבחנו, ישנם תחומים אשר דורשים התייחסות מיוחדת:

 

  1. בעלות הדירה ושעבודים:

נדרש לבדוק על שם מי רשומה הדירה, כמו גם האם רשום שיעבוד על הדירה והאם קיימת הערת אזהרה. בדיקה זו נדרשת על מנת לוודא שאנו מקבלים דירה נקייה מחובות.

 

  1. מיסים:

ישנם נושאי מיסוי רבים הקשורים למכירת הדירה בהם עורך דין יוכל לסייע לכם מצד אחד כדי שלא תפספסו במידה ויש לכם זכאויות מיוחדות, ומן הצד השני שלא תפספסו במידה וחלות עליכם חובות. בין היתר תצטרכו לשים לב לשאלה האם מכרתם דירה נוספת בשנים האחרונות, האם ישנה זכאות לפטור ממס, האם ישנם מיסים נוספים אותם תדרשו לשלם כמו מס שבח או מס רכישה והאם יש דרך חוקית בה תוכלו להקל על עצמכם בתשלומי המיסים.

 

  1. דרישת כתב:

חוק החוזים והמקרקעין דורשים כי עסקת מכר חייבת להיות בכתב.

לסיכום, תחום המקרקעין הוא תחום מורכב ומסועף וכולל בחובו סוגיות רבות הדורשות מומחיות של עורך דין. בעיות הקשורות לעסקת המכירה או הקנייה יכולות לצוץ גם שנים רבות לאחר מכן, ולכן על מנת לבטח את עצמכם כדאי שאל תהליך ההסכם והחתימה יתלווה אליכם עורך דין מומחה.

 

מאזניים