למה חובה לעשות החלפת צילינדר לאחר מעבר דירה?

מעבר דירה נחשב להליך מורכב שמצריך הסתייעות מצד בעלי מקצוע שונים. החל ממוביל וכלה במנעולן. עובדה זו ידועה לנו מקרוב, משום שעברנו מספר דירות בתקופה האחרונה. החלטנו שלא להשאיר לעצמנו את הידע החיוני שאספנו בכל מעבר. לכן, הוצאנו סדרת מדריכים בנושא שתציג בכל פעם את הדברים שחשוב לבצע לפני ולאחר המעבר. במדריך זה, ה – 6 במספר, נרחיב אודות החשיבות של החלפת הצילינדר. הישארו כאן ותגלו שמדובר בהליך שאסור לפספס.

 

מה זה בכלל אומר "החלפת צילינדר"?

הפסקה הנוכחית פונה למי מכם שלא מכירים בהליך החלפת הצילינדר. נסביר בקצרה שמדובר בהחלפה של מנעול הדלת שמתבצעת על ידי מנעולן מוסמך בלבד. נדגיש שישנה חשיבות גבוהה בבחירת בעל המקצוע, משום שזה חייב להיות אדם בעל תעודת יושר. חשוב לציין שהמדריך הנוכחי יתמקד בעיקר בהחלפת הצילינדר של דלתות הכניסה והיציאה שבבית ולא בדלתות הפנים. כך שאם אתם מתכננים לעבור לדירה חדשה שיש בה דלת קדמית ואחורית, תצטרכו לבצע החלפה מלאה של הצילינדר בשתיהן.

מנעולי צילינדר

סיבה מספר 1 – אי אפשר לדעת מיהם בעלי המקצוע שביקרו במקום בעבר

זה לא משנה אם אתם נכנסים לדירה חדשה או דירה יד 2. בשני המקרים, אין באפשרותם לדעת מיהם בעלי מקצוע שביקרו במקום. נסביר שהמפתחות לדירה עברו לטכנאי המזגנים, השיפונציק והנדסאי. אתם יכולים להיות רגועים אם יש באפשרותכם לערוך בדיקת פוליגרף, ולוודא שכל אחד מהם מסר את המפתח הלאה מבלי לשכפל אותו. סביר להניח שאתם מבינים שאין באפשרותכם לעשות כך. לכן, נציע לבצע החלפת צילינדר לאחר מעבר דירה ולהיות בטוחים בכך שאף אחד לא ייכנס לבית עם המפתח שקיים ברשותו.

 

סיבה מספר 2: אינכם מכירים את ההיסטוריה של הדיירים

אינכם יכולים לקבל מסמך שמציג את ההיסטוריה של הדירה. כך שאין באפשרותכם לדעת מי היו הדיירים הקודמים ומה היה מצבם הנפשי. קרו מקרים בעבר שהובילו דיירים קודמים להיכנס לדירה למרות שזו לא הייתה שייכת להם, בטענה שהם רצו לאסוף מסמכים שונים. לכן, ההמלצה היא להחליף את הצילינדר ולהיות בטוחים בכך שתחזיקו במפתח חדש שיימצא אך ורק בידיכם.

 

סיבה מספר 3 – ראש שקט

הסיבה השלישית שתגרום לכם להחליף את הצילינדר לאחר מעבר דירה נוגעת לביטחון האישי. זו באה לידי ביטוי בין השורות של הסיבות שהוצגו עד כה. שכן, ברגע שתחליפו את הצילינדר, תוכלו ללכת לישון בשקט בלילה.

 

השורה התחתונה – צאו להחליף את הצילינדר!

אחת הפעולות החשובות שצריכות להתבצע מיד לאחר המעבר לדירה חדשה היא החלפת הצילינדר בדלתות הכניסה. מי שיבצעו את הליך זה בתזמון המתאים, יוכלו ליהנות משקט נפשי וביטחון. שכן, הפעולה תאפשר להם להיות בטוחים בכך שאף גורם זר לא יוכל לפתוח את דלת הבית בקלות.

בַּיִת