למה כדאי להדביר את הדירה החדשה לפני הכניסה

ג'וקים אמנם היו כאן הרבה לפנינו ויישארו גם הרבה אחרינו, אבל אין פירוש הדבר שלא ננסה להיפטר מהם. מזיקים למיניהם יוצאים בקיץ ועל כולנו להיערך בהתאם. מדוע ממליצים על הדברה דווקא לפני כניסה לדירה? רגע לפני שתזמינו הדברה, במאמר הבא תמצאו כל מה שחשוב לדעת – המשיכו לקרוא וגלו את כל התשובות.

 

הדברה לפני כניסה לדירה

ההדברה לפני הכניסה היא ההזדמנות האחרונה להגן על הבית שלכם, למעשה. זאת מכיוון שבשונה מכפי שאולי תחשבו, כשאתם נכנסים לבית חדש הוא כלל אינו נקי ממזיקים אלא בדיוק הפוך. המקום שהיה רק עד לא מזמן אתר בנייה הוא מקום שורץ מזיקים רבים שאיש לא טיפל בהם. לפרטים נוספים, כדאי לפנות: חברת ההדברות PestMaster.

 

סיכונים בחומרי הדברה

חומרי ההדברה הם למעשה רעל. אלה המשמשים להדברת ג'וקים, למשל, יהיו בדרך כלל מורכבים מחומרים ממשפחת הפירתרואידים – רעל עצבים. על אף שרעילותם לבני אדם היא יחסית נמוכה, אסור לנו לבוא במגע עם החומרים הללו.

 

כמה זמן צריך להיות מחוץ בבית אחרי הדברה?

ברוב המקרים תתבקשו על ידי המדביר לחכות מחוץ לביתכם בין שעתיים לשלוש שעות. כמו כן, יש לציין שבשביל שהדברה תהיה יעילה צריך לתת לחומר להתייבש ולא לנקות אותו מיד – לשטוף אחרי יומיים בערך. על אף שמותר לעשות הדברה בבית גם עם תינוק, מומלץ לחכות עם כניסה של תינוקות הביתה בין שש לשתים עשרה שעות לאחר הריסוס ולא לתת לתינוק לזחול על הרצפה עד השטיפה.

 

הדברת דירה חדשה מקבלן – אחרי או לפני שיפוץ?

למעשה, אין שום זמן טוב לבצע הדברה. אף פעם. מומלץ בגדול להתחיל איתה כמה שיותר מוקדם, אבל חשוב לא להדביר "על אוטומט" – מכיוון שבהתאם למשך הזמן שייקח לקבלן לשפץ, יכול להיות שצריך יהיה להדביר גם במהלך השיפוץ או אף אחריו.

זאת מכיוון שעבודות השיפוץ מאד מלכלכות, בשילוב תהליכים כמו הרמת רצפות או שבירת אריחים אשר עלולים ליצור פתחים דרכם ייכנסו המזיקים לבתיכם. אז מתי להדביר, אם כן? ההמלצה הטובה ביותר היא להזמין שיפוץ במהלך השיפוץ או מעט אחריו, ולא רגע לפני. רק במקרה של טרמיטים, יש להדביר גם לפני השיפוץ.

 

לסיכום, מתי להזמין מדביר?

מומלץ ברוב המקרים להזמין מדביר בתקופת תחילת הקיץ, כאשר מזג האוויר רק מתחיל להתחמם והחרקים מתחילים לצאת החוצה. רבים וועדי הבית אשר נוהגים להזמין באופן קבוע מדבירים במהלך החודשים מאי-יוני על מנת למנוע את תופעת הג'וקים בעתיד הקרוב.

במהלך ההדברה נפתחים מכסי הביובים סביב הבניין, ארונות השירות והחשמל ומרוסס בתוכם חומר בהתאם לסוג ההדברה. כאמור, ההדברה לפני כניסתכם לדירה היא הזדמנות טובה להגן על עצמכם מפני מזיקים ולוודא שאתם נכנסים ומכניסים את כל החפצים שלכם לבית נקי. אם כך, הרימו טלפון עוד היום!

דִירָה