למה צריך ביטוח לבית משותף?

הבית שלכם הוא המרחב האינטימי והמוגן שלכם. חשוב שתוכלו לטפח אותו ולשמור עליו בכל עת.

על מנת לאפשר לכם לשמור על הבית שלכם, יוסדו חברות הביטוח שעוסקות בביטוח דירה.

כשמדובר בביטוח דירה פרטית, הבחירה נתונה לאדם אחד ומשפיעה על אדם אחד או משפחה אחת.

אמנם ביטוח דירה פרטית הוא חשוב, אך אם הבית שלכם נמצא בבניין מגורים משותף, אפילו של שתי בתים, חשוב שתעשו גם ביטוח לבית משותף. שואלים את עצמכם למה? כל התשובות בכתבה הבאה.

 

חשיבות הביטוח

ביטוח דירה משותף חל על החללים המשותפים או הרכוש המשותף של כל דיירי הבניין או יחידת הדיור המשותפת – החצר, המסדרון, המדרגות, המעלית, מערכת התאורה במסדרון ועוד. בכל בניין יש נזקים ברכוש הכללי של הדיירים, ולא ניתן להימנע מכך. בשל כך, חשוב שיהיה ביטוח שיסדיר את המצב במידה ויהיו נזקים. הביטוח יממן, יביא לתיקון מוקדם של הנזק וכיוצא בזה. לפרטים על חברת ביטוח – ביטוח בניין משותף.

 

למה חשוב שיהיה ביטוח משותף?

ראשית, כפי שנאמר לעיל, תמיד יהיו נזקים במצבים מסוימים, לכן חשוב שיהיה ביטוח – זה ישתלם לכם כלכלית. כמו כן, במידה ורק לחלק מתושבי הבניין יש ביטוח משותף, אין וודאות לכך שהביטוח המשותף שלכם ייתן לכם תקציב. מקרה זה עלול להעמיד אתכם בתסכול רב – מצד אחד אתם משלמים לביטוח, אך הוא אינו יממן לכם בוודאות את ההשתתפות בנזק.

 

ביטוח מטעם ועד הבית

על מנת לפתור את הבעיה המדוברת לעיל, יש ליצור ביטוח משותף מטעם ועוד הבית. הועד יפנה לחברת ביטוח לאחר שקיבל אישור מכל הדיירים כי הם משתתפים בביטוח. במידה וכלם מסכימים, הביטוח ייעשה וזה יהיה צעד חכם ביותר. ביטוח כזה יביא להצלה של כספים רבים של דיירי הבניין, כי כפי שאמרנו יהיו נזקים כלליים בבניין.

 

איך לבחור חברת ביטוח?

  1. ראשית כל, חשוב שתבחרו חברה מומלצת, כמו בכל בחירה בחיים. המלצות הן הדרך היחידה לגולת אם חברה או איש מקצוע מסוים אכן עושים את שירותם היטב. למה? כי איש המקצוע יעיד על עצמו תמיד כי עבודתו היא טובה, אך לקוחות מרוצים יגידו את האמת.
  2. חשוב לבחור חברה שתיתן לכם הצעה של פוליסה הוגנת וטובה. חשוב לדאוג שהפוליסה תהיה רחבה ומגוונת, אך חשוב שהמחיר יהיה נמוך ביחס לשוק. תוכלו להתייעץ עם אנשים שמתמחים בתחום על מנת לקבל ידע שיעזור לכם לבחור נכון.

 

סיכום

ביטוח בניין משותף הוא ביטוח חשוב ביותר. נזקים כלליים במרחבים המשותפים תמיד קורים, במוקדם או במאוחר. חשוב שתקדימו תרופה למכה ותעשו ביטוח בניין משותף יחד עם כל חברי הבניין. ביטוח בניין משותף הוא צעד חכם ביותר, כיוון שהוא יחסוך לכם כסף וייתן לכם ראש שקט.

 

בית וכסף