אילו דברים חשוב לציין לועד הבית בעת הובלה?

בשעה טובה אתם עוברים דירה – מזל טוב! הזמנתם חברת הובלה ואתם בדרך לבניין הדירות החדש שלכם, ההתרגשות בשיאה.

רגע לפני שאתם נכנסים לבניין, עם הוועד כבר דיברתם? לא? כדאי שתדברו.

בואו נחזור רגע במנהרת הזמן שניים שלושה עשורים אחורה. כל מי שגר באותה תקופה בבניינים מרובי דירות זוכר את היצור המוזר שנקרא וועד הבית, חמישה אנשים שמתנדבים לטפל בכל הקשור לחללים המשותפים של הבניין, להחלטות ניהוליות ועוד. הדיירים ידעו שצריך להיות בקשר טוב עם וועד הבית, כך שאם חלילה קורה משהו, הם יהיו לטובתם.

הימים האלה חלפו. הבניינים מאכלסים היום מספר כפול או משולש של אנשים, ואף אחד לא רוצה להסתכסך עם שכניו בהתנדבות. עם גידול מספר הדיירים בבניין, התרחבו גם החללים המשותפים כדוגמת הלובי, חדר המדרגות, החצר ואפילו מערכת החשמל המרכזית. ברור לכולם שצריך לשמור על איזון נכון בין שמירה על הבית הפרטי, לבין אווירה נעימה בחללים השייכים לכולם. בדיוק מהסיבה הזו קמו חברות אחזקה שמחליפות את ניהול וועד הבית בחיפה, בתל אביב, בבאר שבע ובערים גדולות נוספות, ועושות את עבודות התחזוקה והניקיון במקצועיות רבה.

גם אם עברתם לבניין שנעזר בשירותי אחזקה וגם אם לבניין שעוד מפעיל ועד בית המורכב מהדיירים, אל תקטינו ראש. כדי להפוך את המעבר לחלק, עבורכם ועבור השכנים החדשים שלכם, הנה כמה דברים שצריך להודיע מראש:

חניה 

הבעיה הראשונה שתיתקלו בה היא חסימת החניה, או הרחוב כולו, על ידי משאית ההובלה. זה יכול לגרור הרבה ויכוחים לא נעימים. אין מה לעשות, המשאית צריכה לפרוק וזה עניין חד פעמי, אף אחד לא יכעס אם תתריעו על כך מראש.

 

רעש

מעבר דירה כלול בהרבה מאוד רעש, מהמובילים, מכם, מהרהיטים. זה עניין של כמה ימים עד שתסדרו את הבית וגרירה ספה מקיר לקיר יכול להיות עניין מעצבן לשכנים מלמטה. גלו התחשבות ודברו עם הוועד, שתריע על כך לדיירים. הרעש יתקבל הרבה יותר טוב.

 

מעלית 

תלוי לאיזו קומה אתם עוברים, אבל סביר שתתפסו את המעלית לשעות ממושכות ביום המעבר, או אפילו בימים שאחרי. גם כאן, השכנים שלכם מבינים במה כרוך מעבר, והם יגלו סבלנות רבה אם רק תגידו מראש לוועד, שיעביר את ההודעה לכל דיירי הבניין.

 

לכלוך ­

אבק, טיח, דברים שנפלו מהקרטונים. הגיוני שתשאירו אחריכם הרבה לכלוך במהלך המעבר, וראוי להזהיר גם על זה מראש. יכול להיות שהוועד יבקש מכם לנקות את הלכלוך אחריכם, אבל אם הבניין נעזר בחברת אחזקה, כמו חברת שליף אחזקות, הם יוכלו לסייע לכם רבות בעניין הזה.

 

מוביל