4 מאפיינים של עבודה אקדמית, והאם משתלם לכתוב אותה לבד?

אחד הנושאים שמרתיעים סטודנטים במהלך התואר היא כתיבת עבודה אקדמית.

ישנם המון תנאים ודרישות שצריכים לעמוד בהם בכדי שהעבודה תהיה טובה וראויה.

אך לא תמיד לא תמיד מצליחים  להבין את דרישות העבודה במלואן או לדעת האם אני פועל על פי ההנחיות באופן נכון? לרוב, כתיבת עבודה אקדמית תהיה דומה בכל המוסדות למעט דרישות מסוימות של אותו מרצה.

במאמר זה ננסה לעשות קצת סדר בתהליך הכתיבה שבסופו תחליטו, האם כדאי לי לכתוב את העבודה בעצמכם או להיעזר בכותב חיצוני?

 

השלב הראשון: בחירת נושא העבודה

זהו השלב הראשון שעליכם לבצע גם במידה ובחרתם לכתוב את העבודה לבד או להיעזר במישהו מקצועי לצורך הכנת עבודות אקדמיות בתשלום.  לאחר שבחרתם נושא עליכם להתעמק בו ולהגדיר את כל מאפייניו אשר יהיו רלוונטים לעבודה. לאחר מכן עליכם להעלות שאלת מחקר, כאשר גיבשתם שאלה מגיע השלב בו אתם מציעים פתרון מקורי וחדשני שלא ניתן לפני. ברגע שיש לכם גם שאלה, גם פתרון לבעיה שאתם הראשונים להציע (כמובן חשוב שיהיה ישים), אפשר להתחיל לפתח ולהעמיק את הרעיונות ולבנות את העבודה.

 

השלב השני: השערות העבודה

במהלך כתיבת העבודה עולות השערות בנוגע לדרך בה פותרים אות שאלת המחקר, השלב הזה הוא שלב חשוב מאוד כיוון שעליו נשעת העבודה הוא הבסיס לכל מה שיבוא בהמשך העבודה. עליכם לבדוק כי ההשערות שהועלו בעלות פתרון ריאלי, האם הן נכונות? והאם יש לכם דרך להוכיח את כל אותן השערות באופן שיקדם את שאלת המחקר שלכם.

 

שלב שלישי: מהו תמצית הרעיון העיקרי בעבודה?

כיוון שכתיבת עבודה אקדמית היא מורכבת משלבים הנפרסת על גבי מספר לא מועט של עמודים חשוב מאוד לא ללכת לאיבוד. מהו הרעיון העיקר שמוביל את העבודה שלכם? חשוב לסכם לעצמכם מה העיקר שמוביל אתכם לאורך העבודה, אתם צריכים לסכם ביניכם לבין עצמכם מהו המסר שאתם רוצים להעביר ועליו להיות חד וברור , רצוי שיהיה זה מסר אחד שיוביל את העבודה ושיהיה סדר קוהרנטי לאותן מסקנות שהגעתם אליהן. ואף ציינו במה שונה ההשערה שלכם ממה שכבר הוצע בעבר?

 

שלב רביעי: תוצאות

כל הכבוד הגעתם לשלב הרביעי, זהו השלב הסופי אך בו בעצם מגיע כל מה שעמלתם עליו כל כך קשה. תוצאות שאלת המחקר שלכם. בשלב זה עליכם לבדוק כי התוצאות שהגעתם אליהן אכן עונות על שאלת המחקר באופן מלא ועל כל אותן מסקנות והשערות שעלתם. חשוב לוודא כי אין תוצאה שאינה קשורה למהלך העבודה ולשאלה שעליתם אחרת היא אינה משרתת אתכם ולא רלוונטית לעבודה. במידה ונתקלתם בתוצאה שאינה חזקה מספיק, ותרו עליה היא אינה תורמת לעבודה שלכם ואף יכולה לגרוע.

 

לסיכום:

כמובן כי כל המצויין במאמר הוא רק קצה המזלג בהכנת עבודה אקדמית וכל שלב נחלק לכמה וכמה שלבים, כן, עבודה אקדמית זה לא פיקניק. לכן, במידה ואתם מרגישים כי יש סיכוי שלא תצליחו להביע את עצמכם באופן מלא, או שכתיבת אקדמית זה לא הפורטה שלכם, עליכם לשקול אופציה של כתיבת עבודה על ידי כותב חיצוני שיחסוך את זמנכם היקר.

 

 

מחשב נייד