מהם השלבים לקביעת מזוזה לאחר מעבר דירה

קביעת מזוזה בדירה חדשה מצריכה היכרות עם שלבים בסיסיים שיאפשרו לבצע את ההליך בהתאם לקבוע בהלכה. מדריך זה עולה לרשת, כדי לסייע לכל מי שרוצה לקיים את המצווה, אך אינו יודע איך להתחיל. הישארו אתנו ותגלו את כל הפרטים שדרושים תוך זמן קצר.

 

הקדמה – תכירו את מצוות "קביעת המזוזה"

אי אפשר לעסוק בקביעת מזוזה לאחר מעבר דירה, מבלי לציין לרגע את המצווה באופן מעמיק. נסביר שזו מצווה שמאפשרת לנו, היהודים, להיזכר בבורא עולם בכל פעם שאנחנו נכנסים ויוצאים מהבית. נהוג לומר שאנשים שמקפידים לקיים את מצוות המזוזה יזכו לאריכות ימים.

מצווה

השלב הראשון: בחירת בית מזוזה

יש הסוברים שבית המזוזה נמכר יחד עם הקלף בתוכו, אך האמת היא שבמרבית המקרים אין זה נכון. שכן, יש צורך ברכישה של בית מזוזה תחילה ורק לאחר מכן, יש לבחור את הקלף. חשוב שתדעו שאין הגבלות מיוחדות בכל הנוגע לבחירת בית המזוזה.

כך שאתם יכולים לבחור למשל מזוזה לכניסה לבית סטודיו להלה בכל גודל, צבע או עיצוב שתרצו. מדובר ביתרון משמעותי שמאפשר לרבים מאתנו לבחור במזוזה מעוצבת שתיקח חלק בלתי נפרד מהעיצוב הכללי של הבית. רגע לפני שנמשיך לשלב הבא, נציין שתוכלו לבחור בבית מזוזה עם חור שיאפשר לכם לקדוח מברג בקיר. במידה ותרצו לבחור באפשרות קלה יותר, תוכלו לבחור בדגם של בית מזוזה שמגיע עם דבק דו צדדי.

 

השלב השני: בחירת הקלף

סביר להניח שאתם יודעים ששלב זה צריך להתבצע תוך זהירות רבה. שכן, הקלף הפנימי שיימצא בתוך המזוזה חייב להיות תקין לחלוטין, כך שכל האותיות שכתובות בו צריכות להיות ברורות ולא מרוחות או חסרות. האחריות בבדיקת הקלף מוטלת עליכם, כך שכדאי שתתייעצו עם מומחים בתחום רגע לפני שתבצעו את הרכישה.

 

בחירה נכונה בקלף למזוזה – כך תעשו זאת

כאמור, עליכם לבצע בחירה מדויקת, משום שזו תשמור על ביתכם. נסביר שתצטרכו לשים לב לפרמטרים הבאים:

  • מספר השורות שקיימות בקלף המזוזה: סופרי סת"ם נוהגים לכתוב כ – 22 שורות, כמניין 22 האותיות (העולם נברא ב – 22 אותיות, כך שלכל אחת יש אנרגיה משלה שמחזיקה את היקום)
  • המילה "שדי" צריכה להימצא בחלקו האחורי של הקלף

בנוסף לכך, מומלץ לעטוף את הקלף באמצעות ניילון דקיק, כדי להגן עליו ככל הניתן מפני לחות.

 

השלב השלישי: קביעת המזוזה

כעת אתם יכולים לקבוע את המזוזה בצדה הימני של הדלת בחלק העליון של המשקוף. יש מי שבוחרים לתלות את המזוזה כשהיא ישרה, בעוד אחרים מתקינים אותה כשהיא נוטה מעט הצידה. עליכם לבדוק מהי הדרך המתאימה לכם ביותר ולאחר מכן, להתחיל בקביעת המזוזה ולברך עליה.

 

לסיום

עד כאן 3 השלבים לקביעת מזוזה לאחר מעבר דירה. כעת אתם מכירים בהליך מקרוב, כך שנותר לכם רק ליישם אותו בהתאם לפירוט שהוצג מראש.

לקבוע מזוזה