מהי חגורת בטון ואיך היא קשורה לשיפוץ שלכם?

מבנה עשוי בטון מזוין זקוק ל"חגורה" שהתפקיד שלה הוא לסייע ביציבות ולמנוע הופעת סדקים. בנוסף, חגורת בטון עוזרת למבנה כנגד מאמצים אופקיים שמופעלים עליו ואפשר לבחור בין סוגים שונים שלה לפי מאפייני הפרויקט: חגורת מוסד, חגורה מעל פתחי הקומות, חגורה בתוך הקירות, חגורה בקירות גבוהים וארוכים או דקים וחגורת שתומכות בקירות שיגומים

 

מהן חגורות בטון?

חגורות היקפי בטון הן מרכיבים חיוניים בבנייה ובשיפוץ. חגורות אלו, העשויות מבטון מזוין, משרתות מטרה חשובה: ייצוב מבנים וסיוע במניעת סדקים. הן פועלות כאמצעי הגנה מפני כוחות אופקיים, ומבטיחות שהבניין יישאר יציב ושלם.קבלנים מקצועיים בתחום של ניסור בטון בכבל יהלום יכולים לסייע עם התאמת חגורת בטון לפרויקטים מורכבים של שיפוצים. בכל אחד מהפרויקטים הללו, המטרה היא לבחור נכון את חגורת הבטון, ולדאוג ליציבות המבנה גם אחרי שיפוץ מאסיבי של היסודות.

ניסור בטון עם כבל יהלום

איזה כוחות מופעלים על מבנה בטון ואיך החגורה מתמודדת איתם?

מבנה מתמודד עם סוגים רבים ושונים של כוחות. בדיוק כפי שקורות מתוכננות לשאת עומסים אנכיים ולנהל מאמצי כיפוף, חגורת הבטון ההיקפית מותאמת להתמודד עם כיפוף שנגרם הן מכוחות מתיחה והן מכוחות דחיסה (דחיפה). בנוסף, סוגים מסוימים של חגורות בטון צריכים להתמודד עם כוחות אופקיים, ויש חגורות בטון שתפקידן להבטיח את שלמות המבנה.

 

מה ההבדל בין סוגי חגורות בטון?

אפשר לומר שסוגים שונים של חגורות מתאימים לצרכים ספציפיים בשיפוצים בפרט ובענף הבנייה בכלל:

  1. חגורת מוסד: חגורה זו מחברת יסודות בבסיס המבנה. זה מבטיח שלבניין יש בסיס מוצק, מה שהופך את הבסיס לחזק אחיד.
  2. חגורה מעל פתחים: בגלל שהיא מצויה לעתים קרובות מעל פתחי הרצפה, חגורה זו מחזקת אזורים חסרי קירות. ללא קירות שיספקו יציבות, אזורים אלה הופכים לפגיעים. החגורה מפצה על החלל הזה, ומבטיחה שהאזורים האלה יישארו חזקים.
  3. חגורות קיר פנימיות: חגורות אלו קיימות בתוך קירות, בדרך כלל בין עמודים ובין קורות גג וקירות. נוכחותן מחזקת את הקשרים בין חלקים מבניים מכריעים אלה.
  4. חגורות בקירות גבוהים, ארוכים או דקים: חלק מהקירות, במיוחד אלו שהינם גבוהים, ארוכים או דקים במיוחד, דורשים תמיכה נוספת. במקרים כאלה, חגורות אנכיות מלוות לרוב את החגורות ההיקפיות. יחד, החגורות פועלות לשיפור חוסנו של הקיר.
  5. חגורות התומכות בקיר שיגום: חגורות אלו מיוחדות, שכן הן מספקות את הצרכים הספציפיים של קיר שיגום, ומבטיחות שהוא יישאר יציב ולא מעוות.למרות התפקיד המשמעותי שהן ממלאות, לחגורות היקפי בטון יש בדרך כלל ממדים צנועים, וניתן לבצע ניסור חגורת בטון בכבל יהלום אם צריך להרוס את המבנה או כשרוצים לשפץ אותו. כמו כן, בתרחישי בנייה סטנדרטיים, העובי של החגורות נמדד לרוב בסביבות 10 ס"מ על 20 ס"מ.

חגורת בטון