מהם השלבים לשילוח בינלאומי ואיך עושים זאת נכון

הצורך לשלוח סחורה מעבר לים הוא קריטי עבור בעלי עסקים רבים. אפשרויות המשלוח שעומדות לפניכם הן משלוח אווירי או ימי, כאשר לכל אחת מהאפשרויות הללו יש את היתרונות שלה. משלוח בינלאומי הוא דבר לא זול, כאשר אחד הדברים שמייקרים אותו אלו העמלות השונות. אנחנו כאן כדי להסביר לכם על השלבים השונים במשלוח ואיך להוריד את העמלות.

 

בחירת סוג המשלוח

השלב הראשון בכל משלוח מעבר לים הוא בחירה של דרך המשלוח. שתי האפשרויות הן שילוח אווירי ושילוח ימי. הבחירה הזו צריכה להיעשות בהתאם לסוג הסחורה שלכם, כיון שלא כל סחורה מתאימה למשלוח בכל אחת מהדרכים הללו. בנוסף, עליכם להגדיר תוך כמה זמן הייתם רוצים שהמשלוח שלכם יגיע למדינת היעד שלו, ורק אז לבדוק האם שתי האופציות רלוונטיות.

שילוח בינלאומי שונה מאשר שילוח רגיל כיון שבמידה רבה הוא לא תלוי בכם. ברגע שהמשלוח יוצא מגבולות המדינה אין לכם דרך לשלוט עליו, כך שאתם צריכים לבדוק היטב מי החברה שבידיה אתם מפקידים את הסחורות שלכם.

 

בחירת חברה ותשלום עמלות

החברה שמובילה את הסחורה שלכם למעשה מקבלת אחריות מלאה מהרגע שהסחורה יצאה מכם ועד הרגע שבו היא מגיעה אל היעד שלה. בדקו שיש לחברה את הכלים המתאימים להוביל את הסחורה, ושאתם יכולים לסמוך עליה שהיא תבצע את מלאכתה בצורה טובה. עוד דבר שחשוב לעשות הוא לשלם את עמלות הייצוא שיש על הסחורה שלכם. בניגוד לקנייה שנעשית בתוך המדינה, סחורה שאתם מייצאים לחו"ל מחייבת אתכם בתשלום מס מיוחד.

שילוח בינלאומי

ביטוח

בלי קשר לחברה שדרכה אתם מקבלים את שירות המשלוח, עליכם גם לוודא שהסחורה שלכם מבוטחת. במשלוח בינלאומי יכולות לצוץ תקלות רבות, ולא כדאי לכם להגיע למצב שבו הסחורה שלכם לא מגיעה ליעדה ואתם לא מקבלים פיצוי על כך. בדרך כלל החברה שמובילה את הסחורה שלכם תוכל להעניק לכם גם ביטוח, אך בכל מקרה מדובר על נקודה שחשוב שתבדקו מראש.

 

למה חשוב להתייעץ עם עמיל מכס

הדבר האחרון שהיינו ממליצים לכם לעשות הוא להתייעץ עם עמיל מכס. בדיוק כמו בעולם המיסוי, גם בעולם של השילוח הבינלאומי המיסים הם נטל לא קל, אולם בעזרת יועצים מנוסים ניתן להוריד את הנטל הזה בצורה משמעותית. עמיל מכס יוכל לייעץ לכם איך להפוך את עמלות הייצוא לכמה שיותר נמוכות.

 

לסיכום

אם אתם זקוקים לשלוח סחורה מעבר לים יש שתי דרכים בהן תוכלו לעשות את זה. האפשרות הראשונה היא משלוח דרך הים, וזו האפשרות הרווחת יותר. אם חשוב לכם שהסחורה תגיע במהירות גדולה יותר אז כדאי לשקול את האופציה של שילוח אווירי, שאמנם יקרה יותר אך יש לה יתרונות רבים. מומלץ גם להתייעץ עם עמיל מכס כדי שעמלות הייצוא שלכם יהיו כמה שיותר נמוכות.

משלוח חבילות