מהפכה ירוקה: הכל על הגישה הישראלית החדשה לקנאביס

היסטוריה ארוכה של גילויים ומחקרים של קנאביס הציבה את ישראל בחזית פיתוחי הקנאביס הרפואי, שיתופי פעולה עולמיים ופעילות של משקיעים, שממשיכים לתדלק את המהפכה הירוקה של קנאביס בארץ הקודש. למרות שמדינתנו קטנה  יש בה 320 ימי שמש בשנה, מה שהופך אותה לבחירה אידיאלית לגידולי קנאביס ומחקר בתחום. 

 

גידול קנאביס בישראל

בשנים האחרונות כ- 780 חקלאים ישראלים קיבלו אישור ראשוני להתחיל בהכנות לגידול קנאביס; חמישה חקלאים קיבלו אישור לגדל 22 דונם של קנאביס; ו-18 חקלאים נוספים נמצאים בשלבים האחרונים של התהליך. סקר שנערך בנובמבר 2018 של "גלובס", מצא כי יש כיום 12 חברות הקשורות לקנאביס הנסחרות בבורסה לניירות ערך בתל אביב, עם יותר מ-100 חברות פעילות בתחום זה.

בין החברות לגידול קנאביס המצוטטות בדו"ח ניתן למצוא את המגדל תיקון עולם. שמפיצה מוצרים שהיא מייצרת באמצעות חברות תרופות שונות.

קנאביס רפואי,

ישראל על המפה הירוקה

עמדת הכוח של ישראל בתעשיית הקנאביס הרפואי הפתיעה את מי שהאמין שארה"ב הובילה כל התפתחויות. אבל המדינה הפכה במהירות לשחקן ענק בכל מה שקשור אל קנאביס רפואי, בין השאר בגלל מחקר מוקדם שנתמך על ידי הממשלה בשנות ה-90 שהוביל לזרם קבוע של פיתוחי קניין רוחני שהגיעו ממדעני הקנאביס במדינה.

כעת ישראל מבקשת לנעול את ההובלה שלה על ידי הגברת מתקני הייצור והפעילות הקלינית כאחד, כשהיא זוכה להכרה בינלאומית יותר ויותר.

 

למה ישראל?

תעשיית הקנאביס בסצנת החקלאות בישראל מתפתחת כבר יותר מ-50 שנה כתוצאה מאחת מגילויי הפריצה הגדולים ביותר על קנאביס שהתרחשו בישראל: בידוד מולקולת הטטרהידרוקנבינול (THC) על ידי המדען ד"ר רפאל משולם. ד"ר משולם הוא ניצול שואה בולגרי שעלה לישראל ונחשב בעיני רבים לאב מייסד ואייקון של תעשיית הקנאביס.

בשנת 1964, כשעבד כחבר סגל במכון ויצמן למדע ברחובות, בודדו מחולם ומקורבו, יחיאל גאוני, את מולקולת ה-THC וביססו את המבנה שלה. כיום, בן 88, ממשיך משולם את עבודתו כיום כפרופסור אמריטוס באוניברסיטה העברית בירושלים, ועובד כיועץ לקנאביס רפואי למשרד הבריאות הישראלי. מה שממקם את ישראל במקום של כבוד מרכזי במהפכה הירוקה עולמית של חקלאות ושימוש במוצרי קנאביס.

קנאביס רפואי,

היסטוריה של המהפכה הנוכחית בישראל

מתוך המידע שפורסם בשנים האחרונות אודות המימון העדכני ביותר עבור סטארט-אפים ישראלים הקשורים לקנאביס מראה כי, 76 מיליון דולר גויסו מ-2013 עד 2017, על פי מאמר שהתפרסם במגזין פורבס. בנוסף לכך, השקעות בינלאומיות בחברות קנאביס ישראליות הגיעו ל-100 מיליון דולר בשנת 2016.

 

חקיקה עדכנית

החקיקה העדכנית אשר הוציא את שמן CBD מחוק פקודת הסמים האסורים, פתחה שער של פתרונות טבעיים לניהול מחלות ומצבים שונים בעזרת שמן CBD. במגמה שממשיכה להעצים את ענף חלאות הקנאביס בישראל, ולהניע את ישראל כחוד החנית של המפכה הירוקה.

קנאביס רפואי,