מה ההבדל בין שליחות להובלה?

שוק השליחויות הוא כיום גדול ומגוון מאוד, ולמעשה כבר ניתן לשלח מנקודה א' לנקודה ב' כמעט כל סוג של מוצר או חפץ וברוב המקרים עם החברה הנכונה ניתן לעשות זאת מהיום להיום.

אופי שירות השליחות משתנה בהתאם לחפץ אותו משלחים וכמובן בהתאם למשך הזמן בו השילוח צריך להסתיים.

ישנם סוגים רבים של שליחויות, כאשר בכל אחד מסוגים אלו ישנן רגישויות שונות.

כך למשל, הובלת חפצים מדירה שונה בתכלית משילוח מסמכים שמבצעת חברת עורכי דין.

מה ההבדל בין שליחות להובלה ומהם ההבדלים בין סוגי שליחויות שונות?

 

שליחות והובלה – האם יש הבדל?

למעשה ניתן להגיד שהובלה היא סוג מסוים של שליחות. הובלה היא העברה של דבר מה ממקום למקום באמצעות כלי מוביל כלשהו – רכב, ספינה, מטוס וכדומה. בדרך כלל כשאנחנו מדברים על הובלה הכוונה היא הובלה של חפצים גדולים וכבדים כמו למשל הובלה של תכולת דירה בעת מעבר דירה. כמו סוגים אחרים של שליחות, להובלה יש את המאפיינים שלה החשובים בעבודה: כך למשל, כאשר מדובר בחפצים כבדים למובילים צריך להיות איזשהו כוח פיזי ומיומנות להעברת דברים וכמובן לא להזיק לחפצים המובלים באיזשהו אופן.

 

אפיון סוגי שליחויות

סוג שליחות ניתן להגדיר במספר אופנים: ניתן לחלק סוגי שליחויות לפי סוג החפץ הנשלח וכן לפי מאפייני המשלוח כגון משך המשלוח ומיקום האיסוף. נמנה מספר סוגי שליחויות בהתאם לחלוקה השנייה:

  1. משלוחים עד דלת הבית

משלוחים המגיעים עד דלת ביתו של הלקוח או כל מקום אחר שהגדיר. בדרך כלל משלוחים אלו יקרים יותר מאחרים שכן על השליח להגיע לכל מקום ספציפי אותו ציינו לקוחות.

 

  1. משלוחים לנקודת איסוף מוגדרת

סוג אחר של משלוח הוא משלוח למקום איסוף שהוגדר מראש. למעשה סוג משלוח זה קצת דומה לשירותים שמעניקה הדואר (אם כי כאשר מדובר בחברה טובה בדרך כלל זה יותר אמין משירותי דואר ישראל). בגלל שהחפצים מגיעים למקום איסוף מרכזי והשליח לא צריך לנסוע לכל בית של לקוח בנפרד, בדרך כלל שליחות זו תעלה פחות מאשר משלוח עד דלת הבית (כמובן שפקטורים נוספים נלקחים בחשבון במחיר).

 

  1. שליחויות מהיום להיום

שליחויות מהיום להיום כשמן כן הן – שליחות בה מקבלים את המוצר ביום ההזמנה. גם שליחויות מהיום להיום מתחלקות למספר רמות של דחיפות: שליחויות תוך חמש שעות, תוך שלוש שעות, תוך שעה וחצי ולעיתים (למשל במקרה של אוכל) תוך פחות מכך.

 

כך תבחרו את חברת המשלוחים המתאימה

שליחות באיכות גבוהה זה לא דבר שהולך ברגל. בסופו של דבר מדובר בחפצים שיגיעו אליכם או שאתם משלחים ולכן בחירת החברה חשובה. באופן כללי מומלץ לבחור חברה שמתמחה בשילוח המוצר או סוג החפץ שאתם מעוניינים בשילוח שלו, שעומדת בזמנים שהיא מבטיחה ושניתן ליצור עימה קשר בקלות. מומלץ לבדוק את המוניטין של חברת השילוח אותה אתם חושבים לקחת לעבודה באמצעות קריאת חוות דעת, המלצות ועוד.

 

איש שרות