מה הוא היקף ההכשרה של מנעולן?

מנעולן לא נשמע כמו מקצוע נוצץ במיוחד, אבל עבור מי שנתקע מחוץ לבית ב-2 בלילה – המנעולן הוא לא פחות מגיבור על. אבל איך בכלל הופכים להיות מנעולנים? כמה זמן לוקח ללמוד להיות מנעולן, והאם יש צורך ברישיון רשמי של מדינת ישראל כדי לעבוד בתחום?

 

מה הוא היקף ההכשרה של מנעולן

היקף ההכשרה של מנעולן היא קורס של 30 שעות, ולאחר מכן עוד מספר שעות של עבודה כשוליה של מנעולן ותיק. לכן, אם תזמינו מנעולן בשעות הבוקר – יכול להיות שיגיעו אליכם לא אדם אחד אלא שניים. כדי להצליח בקורס מנעולנות, צריך זיכרון טוב, ידיים מיומנות וגישה חיובית.

מה הוא היקף ההכשרה של מנעולן

איך תזהו מנעולן אמין

בניגוד למקצועות כמו קבלנות בניין, תיווך נדל"ן או עריכת דין – במדינת ישראל, נכון לחודשיים הראשונים של שנת 2023, אין צורך ברישיון מיוחד לצורך עבודה במנעולנות. לכן, אם אתם מחפשים מנעולן אמין – עליכם לעשות את שני הצעדים הבאים.

קודם כל, יהיה עליכם לחפש המלצה למנעולן באתר אמין או בקרב משפחה וחברים. למשל, אם אתם מחפשים מנעולן בחיפה, יכולה להיות שכדאי לכם לחפש המלצה בקבוצת פייסבוק של חיפאים או תושבי השכונה הספציפית שלכם. לאחר שתמצאו המלצה על מנעולן מסוים – בקשו ממנו להציג תעודת הכשרה. כך תדעו שיש לכם עסק עם מקצוען, ולא עם אדם שלא הצליח לסיים קורס אחד.

איך תזהו מנעולן אמין

איך הופכים להיות מנעולנים

כיום, בישראל של שנת 2023, יש שתי דרכים לעבור הכשרה בדרך לתעודת המנעולן. דרך אחת היא על ידי קורס רשמי של משרד העבודה. מדובר באפשרות לא רעה, משום שבמקרים רבים מדובר בקורס מסובסד, שמלווה אתכם גם לאחר סיום הקורס – בדרך למציאת עבודה זמנית כשוליה.

דרך נוספת להפוך להיות מנעולן מוסמך היא על ידי סיום קורס והתמחות של מכללה רשמית. בקורס של חברה פרטית תוכלו להנות מזמינות גבוהה יותר של קורסים, ולעיתים קרובות תקבלו גם תיק מתנה. הדרך הטובה ביותר לבחור היא על ידי התייעצות עם מנעולן ותיק לגבי הנושא.

 

האם יש הבדל בין מנעולן בצפון למנעולן בדרום

אין הבדל משמעותי בין מנעולן מצפון הארץ למנעולן בדרום הארץ. ככלל, ככל שיש יותר מנעולנים ויותר תחרות באזור – כך המחירים יהיו נמוכים יותר. יחד עם זאת, ישנם גורמים אחרים שיכולים להשפיע על המחיר של שירותי פריצה ומנעולנות.

למשל, באיזה שעה של היום אתם מתקשרים? טיפול במנעול בשעות הלילה יהיה יקר יותר מטיפול במנעול בשעות היום. בנוסף, מה היא רמת הדחיפות של הטיפול? האם מדובר בכניסה לבית, ואתם חייבים להיכנס, או שבכלל מדובר ברכב השני שלכם – ואתם יכולים להסתדר בלעדיו יום או יומיים?

 

סיכום

לסיכום, כדי להפוך להיות מנעולן – צריך לעבור קורס מקצועי בן 30 שעות. יחד עם זאת, אין צורך ברישיון מטעם המדינה כדי לעסוק במקצוע.

מה הוא היקף ההכשרה של מנעולן?