מה הזכויות שלי בתור חייל מילואים

אם אתם משרתים במילואים חשוב מאד שתכירו את הזכויות שלכם בתור חיילי מילואים. לא רק את הזכויות גם את החובות וגם מה קורה אם אתם לא מתייצבים?

מדריך קצר עם כל מה שחשוב לדעת!

שירות מילואים עבור הרבה מהאנשים הוא הזדמנות טובה להפגש עם חברים מהסדיר וזה עלול להיות אפילו מהנה. יחד עם זאת, עבור אנשים רבים שירות המילואים עשוי להפוך לדבר מורכב הן נפשית והן כלכלית. יכול להיות שלפעמים יהיה קושי להתייצב בגלל עניינים משפחתיים או רפואיים שלא מאפשרים להם להעדר מהבית לזמן רב. אי התייצבות יכולה לגרור משפט וענישה ולכן אין להקל ראש בשירות המילואים וחשוב להכיר את הזכויות והחובות על מנת לדעת מה הכי נכון עבורכם

 

נתחיל בזכויות המרכזיות

שכר בגין ימי מילואים

בין אם נקראתם למילואים בעקבות צו שמונה, או לאימון או פעילות מבצעית אתם תקבלו שכר עבור כל יום ששהייתם במילואים. חוץ מהשכר יהיו עוד הטבות ותגמולים ניתן לברר את המידע הזה בדיוק במספר 1111 מוקד מילואים ממשלתי.

 

הטבות מרכזיות ממשרדי הממשלה

ישנן מספר הטבות מטעם משרדי הממשלה השונים:

  • זכאות לחידוש רשיון הנהיגה בעשר שקלים בלבד.
  • הנחה על האגרה השנתית של אחזקת הרכב.
  • הנחות שונות ברשות הגנים והטבע.
  • הנחה בחידוש הנשק האישי במשרד הפנים.
  • כניסה חינם למספר מוזאונים ברחבי הארץ.
  • הנחה בארנונה – עד חמישה אחוז.

 

מה קורה במידה ואני לא יכול לשרת יותר?

תוכל לקבל פטור ממילואים באמצעות הורדת פרופיל.

קודם כל חשוב לדעת שזהו תהליך אפשרי אם כי מורכב למדי לעיתים. מומלץ לשכור את שירותיו של עורך דין טוב המומחה בתחום ובעל שנים של ניסיון. אנחנו ממליצים על עו"ד ניר ליסטר – הורדת פרופיל היא אחת מהמומחיות שלו. אם אתם זקוקים להורדת פרופיל על מנת לקבל פטור ממילואים, הוא האדם לפנות אליו.

תהליך קבלת הפטור יכלול הגשת טפסים וכמו כן גם וועדה רפואית. חשוב להכין את המסמך על הצד הטוב ביותר וגם להתכונן לוועדה – מה ישאלו? כיצד רצוי לענות? ועוד. עורך הדין יסייע לכם בכל אלה ויעזור לכם לנהל את הגשת הבקשה.

 

מה קורה אם אני לא מתייצב למילואים?

אם החלטת שלא להתייצב למילואים חשוב שתדע שלדבר זה יכולות להיות תוצאות. בעקרון אם תוגדר כעריק יהיה ניתן לשפוט אותך בבית משפט צבאי ואתה עלול לקבל עונש.  העונשים יכולים להיות מאסר על תנאי, הורדה בדרגה, קנס כספי ועוד. לכן עדיף להתכונן לסיטואציה הזו מראש ובמידה והחלטתם לא לשרת, יש להוציא פטור מסודר.

לסיכום, בתור חיילי מילואים אתם זכאים לאי אלו זכויות והטבות שהמדינה מעניקה. אם אתם מעוניינים להוציא פטור ממילואים עשו זאת בהקדם ודרך הצינורות המקובלים. התהליך אולי לא פשוט אך הוא יאפשר לכם להמנע מבעיות בעתיד.

מבטל זכויות