מה הם הסוגים השונים של הפרקט?

בתקופה האחרונה נכנס ריצוף הפרקט חזק לעולם עיצוב הבית והחללים העסקיים השונים. בשוק הפרקטים קיימים מגוון סוגי פרקטים שקוראים תיגר על המוסכמה כי פרקט הוא מוצר יקר. איך נדע באיזה פרקט לבחור? במאמר הבא נבצע סקירה על סוגי הפרקט הנפוצים ביותר בשוק הפרקטים נכון לשנת 2023. סוגי הפרקטים השונים – סקירה מקצועית.

 

סוגי הפרקט השונים

שוק הפרקטים מציע שתי משפחות פרקט עיקריות: פרקט למינציה ופרקט עץ טבעי. הכירו את סוגי הפרקט מקרוב.

 

פרקט עץ

סוג פרקט זה נתון לבחירה: ניתן למצוא פרקט עץ שכבתי רבוד העשוי שכבות שכבות של עץ או פרקט עץ מלא גושני העשוי פלטות עץ. פרקט עץ גושני הוא הפרקט היקר ביותר ועלותו עשויה לטפס עד למחיר של 700 ש"ח למ"ר. בגלל מחירו הגבוה הבוחרים בפרקט עץ יעדיפו פרקט עץ רבוד בעלות  של החל מ-150 ש"ח למטר.

 

פרקט למינציה

פרקט למינציה הוא האלטרנטיבה הסינטטית לפרקט העץ המסורתי. פרקט זה מוגדר כאיכותי, עמיד בפני שריטות ורטיבות ומשווה מראה בדומה לפרקט העץ. פרקט למינציה עשוי משבבי עץ דחוסים במכבש לחץ שעליהם מודבק תצלום של תמונת עץ אציל מצופה בניילון חזק (מכאן שמו: למינציה). חובבי התחושה הטבעית יאמרו שלפרקט זה אין את המגע הנעים והחמים כמו זה של המקור, אולם אם אינכם מחפשים את התחושה המקורית, תוכלו ליהנות מהמראה הויזואלי הדומה של פרקט הלמינציה ומכושר עמידותו.

 

מהו הפרקט המועדף?

עכשיו אתם שואלים: מה סוג הפרקט אותו מומלץ לקנות? התשובה היא: תלוי. להלן ליקוט הפרמטרים השונים שישפיעו על הבחירה שלכם:

 

מה סוג הנכס אותו תרצו לרצף?

מעונינים לרצף נכס בבעלותכם או נכס אותו אתם שוכרים? מידת ההשקעה בנכס תסתמך על סגנון השימוש בו – לזמן מוגבל או לאורך ימים ושנים. פרקט מעץ טבעי כמובן יקר יותר מרעהו הסינטטי ולכן תעדיפו לרכוש אותו עבור שימוש ארוך טווח.

 

המשתמשים בפרקט

אם בין הדיירים בבית נוכל למנות ילדים וחיות מחמד, ייתכן ותעדיפו ריצוף פרקט למינציה שנותן אפקט דומה מבחינת נראות אולם פחות רגיש לרטיבות ולמים. פרקט עץ לעומת זאת, לא ניתן לחשיפה מחושכת לרטיבות וכן רגיש מאוד לשריטות. אורך חיי פרקט עץ טבעי נע בין 10-15 שנים בעוד שפרקט למינציה עמיד לתקופת זמן של כ-25 שנים.

 

סוג הבידוד הרצוי

עץ הוא מבודד טמפרטורה איכותי ונחשב להגנה מצוינת מפני קור וטמפרטורה גבוהה מהרגיל. אפשר לומר שפרקט למינציה הוא מבודד לא רע אבל פחות אפקטיבי מהעץ במידה משמעותית.

למידע נוסף היכנסו לאתר: https://tarkett-israel.co.il

 

עיצוב חללים באמצעות סוגי הפרקטים השונים

מבחינה ויזואלית משיגים כל סוגי הפרקט תוצאות טובות והם מתאימים למגוון סוגי חללים מעוצבים בקו כפרי או מודרני. נציין כי פרקט למינציה מציע מבחר דוגמאו גדול מאוד. הבחירה בסוג הפרקט בידכם, מאחלים לכם הצלחה בכל סוג ריצוף שתבחרו.

קרשים