מה הן דרישות הסף ללימודי הנדסאי אלקטרוניקה?

בכל שנה רבים מגיעים למצב בו עומדים בפתח הרשמה למוסדות האקדמיים השונים, ונאלצים לבחור מקצוע – בין אם כזה שילווה אותם לחיים שלימים, כזה בו יתפתחו או אחד להרחבת היכולות והידע האישי.

המקצועות הרבים שונים בתכנים שמציגים, בידע שמציגים לכל סטודנט, בהכשרה והתמחויות הספציפיות. דבר נוסף וחשוב שצריך לבדוק לפני בחירת המקצוע זה את תנאי הכניסה ללימודים – שכן חלק מהמקצועות דורשים תנאים שאינם מתאימים לכל אחד. אז מה הן דרישות הסף ללימודי הנדסאי אלקטרוניקה?

 

מה זה הנדסאי אלקטרוניקה?

לפני הכל, נסתכל על המקצוע שמגיע באמצעות לימודי הנדסאי אלקטרוניקה. הכשרה של הנדסאי אלקטרוניקה יכולה להוביל לעבודה בתחומים טכנולוגיים שונים, אך בכל מצב רוב הפעמים תכלול עבודה ממושכת עם מערכות ממוחשבות שונות ושעות עבודה ארוכות.

מהנדסי אלקטרוניקה שותפים לחלקים רבים מתהליך הפיתוח, הייצור והניהול של דברים רבים בתחומי הטכנולוגיה והאלקטרוניקה. מעבר לזה – היציבות בשוק העבודה עבור הנדסאים מסוג זה נוחות, יציבות ומגיעות לאחר תקופת לימודים קצרה יחסית – כך שיש המון יתרונות בבחירת מקצוע זה.

 

מהי מסגרת הלימודים?

מסגרת הלימודים הכוללת נעה בין שנתיים לשלוש שנים – תלוי על כמה זמן מתפרשים הקורסים – ושנות הלימודים מורכבות מסמסטרים שונים. לימודים לתעודת הנדסאי אלקטרוניקה, ברוב מוסדות הלימוד האקדמיים בארץ, יכללו סביב 4 סמסטרים של לימודי יום יחד עם כ6 סמסטרים של לימודים בצורה משולבת – כלומר חלק לימודי יום וחלק לימודי ערב. בעלי הכשרה של הנדסאי חשמל יכולים לעבור מסלול קצר יותר לקבלת תואר באלקטרוניקה, שהרכבו שונה מתוכנית לימודים זו.

 

אילו קורסים נכללים בלימודי הנדסאי אלקטרוניקה?

לימודי הנדסאי אלקטרוניקה אמנם אורכים פחות זמן ממקצועות טכנולוגים אחרים מסוימים, אבל היקף הנושאים אותם מכסים במהלך הלימודים רחב בהחלט. בין המקצועות והקורסים השונים הכלליים ניתן למצוא לימודים של נושאים כמו מתמטיקה, פיזיקה, אנגלית, מבוא למחשבים ולתכנות.

מעבר לקורסים אלה ניתן למצוא מקצועות מעבדה – חשמל, תכנות, אלקטרוניקה ספרתית ותקבילית ועוד כמה. מעבר לכל הנושאים האלה ישנם גם לימודים בנושאי תורת החשמל והמחשבים, מערכות שונות, התעמקות בנושאי האלקטרוניקה ועוד.

 

דרישות קבלה ללימודי הנדסאי אלקטרוניקה

בסופו של דבר, מדובר בלימודים שמטרתם להגיע להסמכה מסוימת. על מנת לצמצם מועמדים וכמובן להביא לשוק העבודה בעיקר כאלו שמתאימים למקצוע זה, ישנן דרישות סף. חלק מהדרישות מקושרות לגיל הלומד – נדרש שיהיה בגיל העולה על 35.

מעבר לכך, ישנן דרישות בסיסיות יותר כמו 12 שנות לימוד, ודרכישה נוספת וחשובה היא תעודת בגרות מלאה – או לחלופין, מקומות מסוימים מקבלים גם ציון חיובי בבגרויות של מקצועי בסיס: בגרויות במתמטיקה, באנגלית ובלשון (עברית).

 

לסיכום…

דרישות הסף ללימודי הנדסאי אלקטרוניקה אינן בהכרח מסובכות במיוחד אבל כן מספקות אבחנה ודילול מתאים לש מועמדים – כך שכמו כל מקצוע, חשוב לזכור לשים לב לתנאי הקבלה לפני נושאים רבים אחרים. בכל מצב, במידה ויש התאמה לתנאי הקבלה – לימודי הנדסאי אלקטרוניקה בהחלט בעלי יתרונות רבים.

הנדסת אלקטרוניקה