מה זה בעצם PVC?

PVC הוא סוג של פלסטיק מוקשח המשמש לייצור מוצרים רבים ושונים. חומר זה נחשב מאוד עמיד ורב-תכליתי, מה שהופך אותו לחומר אידיאלי עבור פרויקטים מאוד מגוונים. החל מעיצוב הבית, דרך בניית תשתיות שונות וכלה בבניית פריטי דקורציה, PVC משחק תפקיד מפתח לא פעם.

PVC הוא חומר גלם אשר מיוצר על ידי שילוב של כמה חומרים אחרים יחדיו. בין אם רוצים לייצר וילון pvc או פריט אחר, בתור התחלה, משלבים בתהליך ייצור ה-PVC חומר הנקרא אתילן, מה שלאחר מכן מעורבב עם גז כלור. התהליך הזה הנקרא "פילמור", כאשר התוצאה של התהליך היא – חומר חזק ועמיד ביותר שניתן ליצוק למגוון צורות. בתוך כך, PVC משמש עבור סוגים שונים של שימושים, לרבות:

  • צנרות אינסטלציה
  • סוגי ריצוף ודמוי פרקטים
  • חלונות ודלתות אטומות לרעש
  • משטחי עבודה או בישול ועוד

 

מדוע PVC נחשב חומר גלם מומלץ לריהוט?

הסיבה לכך ש-PVC הוא חומר נפוץ היא, כיוון שניתן לשלב PVC עם חומרים אחרים כדי ליצור המון פריטים שונים. כמו כן, זהו חומר פופולרי עבור שימושי חוץ, כיוון שחומר ה-PVC עמיד מאוד לתנאי מזג האוויר. אגב, במפעלים רבים משתמשים בחומר זה בעקבות העמידות שלו.

דבר נוסף שכדאי לקחת בחשבון, פי.וי.סי הוא חומר שנחשב מאוד עמיד בטווח הארוך. בעוד שחומרים מסוימים מתכלים לאחר שימוש של כמה שנים, חומרי PVC יכולים להחזיק גם יותר מ-10 שנים ללא פגע או בלאי יוצא דופן.

PVC

מהם סוגי השימושים ב-PVC?

כאמור, חומר זה נחשב רב תכליתי, כאשר שימושיו יכולים להתפרס על פני שימושים משרדיים, שימושים במפעל, לצרכי עיצוב פנים, עיצוב חוץ ועוד. אחד השימושים הנפוצים בחומר זה הוא למטרת בניית פרופיל pvc, מה שנחשב אידיאלי עבור בידוד מפני מזג האוויר ורעשים.

בתחום עיצוב הפנים, PVC תופס עם השנים יותר ויותר תאוצה. ניתן להזמין את החומר הזה במגוון ענק של גוונים וטקסטורות, מה שמאפשר את התאמת החומר לכל סגנון עיצוב ביתי או משרדי. לגבי העלויות של החומר, הן לרוב מתומחרות לפי מטרים רבועים.

 

כמה עולה להשתמש ב-PVC?

עלות שימוש ב-PVC עשויה להשתנות בהתאם לכמות החומר שצריך, מאיפה קונים אותו, והדרגה או האיכות של החומר. באופן כללי, ניתן להשיג PVC החל מעלויות של כמה שקלים למטר רבוע ועד עשרות שקלים בודדים למ"ר.

כדי להוזיל עלויות במידה מסוימת, תמיד ההמלצה היא לערוך איזשהו סקר שוק קצר. סקר השוק יכלול גם השוואת מחירים בין מתקיני PVC, מה שיאפשר לחסוך כמה שקלים בכיס. לסיכום, בעלויות הנכונות והידידותיות לכיס, ניתן ליצור עם PVC המון אלמנטים שונים בבית או במשרד. אם השמיים הם הגבול, אז רק נותר להפעיל את היצירתיות וליישם את החומר נכון.

PVC