מה זה סלוט למזגן ולמה צריך את זה?

סלוט למזגן הוא רכיב במזגן המשמש למעשה כפתח אוויר.

המשמעות היא שמדובר ברכיב שהוא הכרחי למערכות מיזוג אוויר.

עם זאת, סלוט למזגן הוא אחד מהשיטות האפשריות להולכת אוויר אל החדר.

בפתח אוויר שהשימוש בו כולל יתרונות רבים על פני שיטות הולכת אוויר אחרות.

בפסקאות הקרובות נציג מהו סלוט למזגן ונעמוד על היתרונות שבשימוש בו.

 

סלוט למזגן

כאמור סלוט למזגן הוא פתח אוויר. מובן כי בלי רכיב, או רכיב אחר המשמש כאותה הפונקציה, אין אפשרות להפעיל מערכת מיזוג אוויר. בשונה מפתחי אוויר מיושנים יותר שבדרך כלל התאפיינו בצורות מרובעות או עגולות, סלוט למזגן מתאפיין בדרך כלל בעיצוב ארוך וצר. צורה מיוחדת זו מאפשרת התאמה מרבית של מערכת מיזוג האוויר לחללים צרים. מעבר לכך, עיצוב זה מסייע להסתיר את פתח האוויר מן העין כך שניתן יהיה ליצור עיצוב אסתטי יותר.

 

מיזוג מרכזי

מערכות חימום וקירור מרכזיות מפיצות אוויר באמצעות רשת של תעלות. בקצה כל תעלה, המצויה בדרך כלל על הגג באופן סמוי מן העין, יש צורך בפתח אוויר שיוליך את האוויר החם או הקר אל חלל החדר. סלוט למזגן הוא מתעל האוויר המותקן בקצה התעלה ושתפקידו להסיט את האוויר אל החדר. בנוסף, לסלוט יש בדרך כלל להבים מתכווננים אשר מאפשרים שליטה בכיוון זרימת האוויר וכן אפשרות לפתוח ולסגור את זרימת האוויר (דמפר). הסלוט מאפשר כניסת אוויר בקצב קבוע ואחיד, תוך הסטה יעילה אל כל חלל החדר. המשמעות הנוספת של כך היא שניצול המזגן משתפר וצריכת האנרגיה שלו עשויה לרדת.

 

שיטות הזרמת אוויר

קבלנים עשויים להשתמש בכל מיני שיטות של התקנת סלוט. בדרך כלל ההתקנה תתבצע בתוך התקרה, בין אם תקרה יצוקה ובין אם תקרה תלויה (הנמכת תקרה). עם זאת, ישנה אפשרות למקם את הסלוט גם בתוך קיר, במחיצות גבס או באופן חבוי אחר. התקנת סלוט יכולה להתבצע גם בסמיכות לחלונות.

 

יתרונות של התקנת סלוט

להתקנת סלוט מספר יתרונות משמעותיים על פני מפזרים מרובעים או עגולים מסורתיים. סלוט הוא דרך הרבה יותר אלגנטית ופחות בוטה להטמעת מיזוג אוויר מרכזי בחלל הבית והחדר. הם נועדו להשתלב בצורה סמויה ולהיטמע בעיצוב הכללי של הבית ולא להוות אלמנט שעשוי לתפוס את העין שלא לצורך. בנוסף, גריל למזגן מאלומיניום כמו סלוט מאפשר למשתמש למשתמשים שליטה טובה יותר בתיעול האוויר, מה שמסייע לחסוך בחשמל ולשמור על תפוקה נמוכה יותר של המזגן. מעבר לכך, המבנה של סלוט למזגן הבנוי מאלומיניום מאפשר גם למשור על רמת רעש נמוכה יותר של מיזוג האוויר בהשוואה לסוגים אחרים של פתחי מיזוג אוויר. לכן, השימוש בסלוט למזגן עשוי להוות את הפתרון האולטימטיבי למי שבוחרים להתקין מערכת מיזוג מרכזית בביתם.

מכשיר מיזוג