מה זה תל״ן ולמי זה מיועד

הורים לתלמידים במסגרות חינוך? אם אתם לא מכירים את המושג ״תכנית לימודים נוספת״, מה זה אומר ולמי היא מיועדת כדאי שתכירו משום שלא הרבה יודעים עליה אך יש לה השפעה רבה על ההתפתחות האישית והקוגניטיבית של התלמידים והיא תורמת המון גם ברמה החברתית.

אז למי היא מיועדת כבר הבנתם, אבל מה זאת התכנית הזאת ולמה היא כל כך חשובה להתפתחות האישית של הילדים שלכם? המשיכו לקרוא.



מה זה בכלל תל״ן?

היא פלטפורמת למידה המותאמת אישית לתלמידים מהגן ועד התיכון ומספקת הקניית כישורי חיים לילדים הנמצאים בה, היא נועדה כדי להעשיר את הידע שלהם בתכנים אחרים שאינם נלמדים במסגרת בית הספר, כלומר, מעבר לתכנים הלימודיים הבסיסיים שנלמדים גם ככה, קיימת תכנית לימודים אחרת המאפשרת לרכוש מיומנות וידע בתחומי עניין שונים כמו: אומנות, מדע, יזמות וכו׳.

היא נעשית בדרך חווייתית, מגבשת ומאתגרת ומשלבת בתוכה המון פעילויות או די טי חברתיות קבוצתיות שמתקיימות בשטח הפתוח ומעודדות שיתופי פעולה, מפתחות כושר מנהיגות ועוד.

 

למי התכנית מתאימה ומי בוחר את תחומי העניין בה?

תכנית זו היא כלי חינוכי המתאים לכל שכבות הגיל ולמי שנמצא במסגרת לימודית. הורים לילדים שמעוניינים לפתח את כישרונותיהם במסגרת חינוכית שאינה לימודית שתאפשר פיתוח וצמיחה אישית לכל ילד וילד שהשתתף בה יהיו שותפים בבחירת  התכנים ותחומי העניין בה בהתאם לבקשתם של הילדים.

 

מתי ואיפה התכנית מתקיימת?

התכנית מתקיימת בסיום יום לימודים בנוסף לשעות הלימוד הרגילות של משרד החינוך והן לא חלק מתכנית הלימודים הקיימת אלא תוספת המיועדת להכשרה והעשרה.

 

האם התכנית היא ללא עלות?

תכנית תל״ן היא תכנית רשות שמתקיימת במימון ההורים, כלומר, היא לא מחייבת את התלמידים להשתתף בה וזאת החלטה שנתונה ביד ההורים בלבד. העלות עליה היא לא סטנדרטית, כלומר העלויות משתנות בהתאם לתכנית הלימודים ואורכה.

להורים שאין להם יכולת כלכלית יינתנו הנחות וסיוע במימון באופן חלקי עד מלא.

 

חשיבות קיומה של התכנית

חשיפת התלמידים למסגרת תכניות העשרה אלו מאפשרת להם לגלות את המשיכה שלהם לתחומים מסוימים, לבטא ולהכיר בעצמם יכולות ולדעת כבר מגיל צעיר מה תחומי העניין שלהם ומה מושך אותם.

כמו כן, במהלך התכנית הם מפתחים כושר יצירתיות, חשיבה, מגלים אחריות אישית, מעורבות חברתית ועוד.

 

אז מה זה תל״ן ולמי זה מיועד?

תל״ן היא בעצם תכנית לימודים נוספת שנעשית כתוספת לשעות הלימודים הרגילות ונועדה כדי להעשיר ולפתח ידע בתחומי עניין מסוימים, ההורים שותפים מלאים בבחירת תחומי העניין וממומנת על ידם, אך יחד עם זאת יש אפשרות להיעזר בסיוע במימון על ידי הרשויות באופן מלא או חלקי.

היא מיועדת לכל הורה לילד שרוצה לפתח תחום מסוים שהוא מתעניין בו, ולא שייך  למקצועות הפורמליים הלימודיים והרגילים.