מזוזות שייחדו את הבית שלכם – אודיו

עולם היודאיקה היהודי מתהדר בתשמישי קדושה יפהפיים הרותמים את עולם החומר, העיצוב והמרקם למטרות רוח ודת. קבלו אותן: מזוזות מעוצבות שעושות את ההבדל!

פתח הבית הוא המקום הראשון בו אנשים מבחוץ פוגשים את חלל המגורים שלנו, חשוב לנו ליצור רושם ראשוני איכותי לא פחות מלספק חוויית עיצוב לנו עצמנו והעיקר: לתת מקום של כבוד לאחד מתשמישי הקדושה החשובים בבית היהודי: מזוזה. הכל על בתי מזוזה מעוצבים.

 

משמעות המזוזה היהודית

בואו לא נתבלבל: הכיסוי המהודר הניצב על משקוף הדלת הוא לא המזוזה עצמה אלא בית המזוזה. מזוזה היא הקלף המגולגל השמור בתוך בית המזוזה בו כתובות בדיו על ידי סופר סת"ם פרשיות מהתורה העוסקות באמונה ואהבת השם. המזוזה נחשבת גם לתשמיש קדושה המשמש כהגנה כאשר האותיות ש', ד' ו-י' מהוות גם ראשי תיבות של הפסוק "שומר דלתות ישראל".

 

בית מזוזה מעוצב

למזוזה כפי שאמרנו יש אמירה מיוחדת. קיימת גם משמעות לבית המזוזה העוטף אותה המשמש לה כמגן: בדומה למנהג לרכוש אתרוג מהודר לחג הסוכות ולקשט סוכה על מנת להתנאות במצוות כמו שכתוב: זה קלי ואנוהו", אנוהו – מלשון נוי, כך ראוי לרכוש מזוזה מהודרת בתוך בית מזוזה נאה.

 

אילו עיצובים קיימים בעולם המזוזות?

עולם בתי המזוזות המעוצבים מציע מגוון סגנונות עיצוב מובילים בהתאם לסגנון העיצוב המאפיין את החלל. תוכלו להתאים לכם בית מזוזה התואם את סגנון הבית. כך תשמרו על קו עיצוב אחיד וגם תייחדו את נראות הכניסה:

 

בתי מזוזה בעיצוב מודרני

כיום ניתן לרכוש מזוזות מעוצבות מבטון בעיצוב מודרני חדשני המאופיינים בקו חלק, מינימום דקורציה ושימוש בחומרים תעשייתיים טבעיים. מומלצות מזוזות מבטון בשילוב עץ המעניקות שילוב מנצח של טבע ותעשייה ומסמלות את ניצחון הרוח על החומר עד היום הזה.

בתי מזוזה בעיצוב נורדי

בתי מזוזה בעיצוב נורדי

העיצוב הנורדי דוגל במינימליזם, רכות, פשטות, שימוש בחומרים טבעיים והימנעות משילוב אלמנטים דקורטיביים. בתי מזוזה נורדיים עשויים לרוב מבטון חשוף/צבוע בגוונים ניטרליים המשלב עץ בגוון טבעי.

 

בתי מזוזה בעיצוב יוקרתי לכניסה ולחדרי הבית

מזוזות לכניסה לבית לרוב יהיו במידות גדולות ממזוזות על משקופי חדרים פנימיים. יש להתאים את גודל בית המזוזה לייעודו. בבתים מודרניים בהם דלת הכניסה גבוהה במיוחד, מומלץ להשתמש בבית מזוזה במידות גדולות מהרגיל על מנת לשמור על פרופורציות.

 

איך לבחור בית מזוזה מעוצב?

בבחירת בית מזוזה מעוצב יש לתת את הדעת על רמת ההגנה אותה בית המזוזה מספק לקלף המזוזה הרגיש והעדין, יש לבדוק שבית המזוזה מונע חדירת נוזלים או חשיפה לקרני שמש. בנוסף, יש לדאוג להתאמה מקסימלית של בית המזוזה לאופי הדירה ולכך שהוא 'מתקשר' באותה שפה עיצובית כמו שאר האלמנטים בבית. המזוזה היא בעצם 'פרולוג' של סיפור הבית שלכם. דאגו שהיא תדע לספר אותו טוב.

בתי מזוזה בעיצוב מודרני