מתי כדאי לבצע מיפוי תשתיות תת קרקעיות?

חושבים לחפור בחצר שלכם מתחת לקרקע לשם התשנה של משהו חדש? שואלים את עצמכם אם אפשר פשוט להתחיל לחפור? אז התשובה היא ממש לא.

בכל חפירה שנעשית לשם בנייה או סלילה – כיש, בניינים ועוד, עושים איתור תשתיות תת קרקעיות.

מה זה אומר? תת הקרקע מלאה בתשתיות שהאדם הציב לשם התנהלותו וחייו – חשמל, מים, ביוב ועוד – כל אלה עוברים מתחת לאדמה.

למעשה זה פתרון גאוני שחוסך מקום ומונע מדברים מסוכנים (כמו חשמל) להיות חשופים למגע אדם.

כמו כן, התשתיות המוסתרות נשמרות היטב מתחת לאדמה. אז מה הבעיה? כשרוצים לחפור אי אפשר פשוט להתחיל אלא צריך לבצע איתור.

 

אז מה זה איתור תת קרקעי?

כשם שלא מאתרים נזילות על ידי קידוח בקיר, כך גם לא צריך לחפור בקרקע לשם איתור תשתיות. הטכנולוגיה מציעה כלי חדש ועייל לאיתור תשתיות שלא כולל חפירה באדמה. יש שתי פעולות שצריך לבצע –

  1. יש לעבור על המסמכים בהם מתוארות התשתיות של האזור. המעבר הוא הכרחי לשם ההבנה הכללית של התשתיות אך הוא לא מעודכן לרוב ולא ניתן להסתמך רק עליו.
  2. יש לקרוא לחברה שמתמחה בתחום על מנת שתבצע איתור טכנולוגי מתקדם. לפרטים על חברה מקצועית ואמינה שתיתן לכם שירות מעולה – אינפרטק.

 

מה זה איתור טכנולוגי?

משתמשים במכשיר ששולח גלים אלקטרומגנטיים אל תת הקרקע. מכשיר זה מצליח לחדור לעומק רב ולסקור את השטח מבחינת התשתיות. איש מקצוע מומחה ידע לתרגם את התגובה של המכשיר לעצמים התת קרקעיים לכדי תשובה ברורה לשאלה האם קיימת תשתית מתחת לקרקע באזורים אלה. המכשיר נותן רמה גבוהה מאוד של וודאות וניתן לסמוך עליו. אם המכשיר יראה כי אין תשתיות תוכלו לבצע חפירות באזור. מומלץ לבצע איתור בכל חפירה שיש לכם, כמובן שחפירה של חצי מטר היא לא משמעותית אבל מעבר לכך כדאי.

 

מה עושים אם המכשיר לא נותן תשובה ודאית?

אם איש המקצוע לא בטוח כי אין תשתיות מתחת וניתן לחפור – הוא יאלץ להשתמש בקידוח וחפירה של האדמה. איש מקצוע טוב ידע לזהות את הנקודות הספציפיות בהן צריך לחפור כדי להבין האם יש תשתיות. לא צריך להפוך את כל הקרקע ולחפש אלא רק ללכת למקומות מרכזיים. כמובן שאיש המקצוע יימנע מכך ככל שניתן אך יש מצבים שזה בלתי נמנע. כמו כן, תמיד ניתן למלא את הקידוח מחדש אז לא מדובר בנזק בלתי הפיך.

 

סיכום

חשוב להשתמש באיתור טכנולוגי לכל חפירה משמעותית שעושים. בלי האיתור אתם עלולים להגיע לתשתיות ולהרוס אותם ואף לסכן את עצמכם אם מדובר בחשמל. כיום יש מכשור מדהים לאיתור תת קרקעי אז כל מה שנשאר לכם לעשות זה להזמין חברה מקצועית כמו אינפרטק.

 

צינור מתחת לאדמה