מעבר בית עם כלב – על מה חשוב לשים דגש?

אם אתם מגדלים כלב, כנראה כבר גיליתם שהאמירה "הכלב הוא חברו הטוב של האדם" לגמרי מבוססת על המציאות! חברינו ההולכים על ארבע מבינים אותנו, אוהבים אותנו ולעיתים אפילו דומים לנו.

ובדומה לחלק מהאנשים, כלבים הם "בעלי חיים חובבי שגרה", וסולדים משינויים ומהסתגלות לשינוי.

אז כשאחד הדברים הכי גדולים בחיינו על סף שינוי – הבית – על מה נשים דגש, כדי שהתהליך יהיה מיטבי בעבור חברנו הטוב ביותר?

 

מדוע חשוב לשים לב להתנהלות מול הכלב לאורך מעבר הדירה?

כאמור, כלבים הם בעלי חיים חובבי שגרה, וסדר יום קבוע ואחיד עוזר להם להסתגלות ולתחושת הביטחון. כאשר אנחנו עומדים בפני שינוי גדול בחיינו (ובחייו של הכלב), כמו מעבר דירה, חשוב שנעשה זאת בצורה הדרגתית ומודעת על מנת למנוע מהכלב "מעבר טראומטי".
תהליך לא נכון עלול להגביר תלות בבעלים, לפתח חרדת נטישה, לגרום לבכי ונביחות, וליצור נסיגה בתהליכים.

 

אריזה איטית והדרגתית

כאשר הארגזים יגיעו – הסקרנות תתעורר. הכלבים ישימו לב לכך שאתם משנים את מיקום החפצים בבית, שדברים שהם התרגלו אליהם לפתע נעלמו ושעוד ועוד ארגזים יופיעו פתאום.
בתחילת התהליך מומלץ לתת לכלב "לשחק" עם הארגזים החדשים – לרחרח, להזיז ואפילו להיכנס פנימה לארגז ריק. אל תחכו עם שלב "החקירה", שכן אם הכלב ינסה להיכנס לארגז עמוס חפצים, זה עשוי לפגוע בסדר ואתם עלולים להתרגז.
לאורך הזמן בצעו את האריזה באופן הדרגתי ואיטי, ואת חפציו של הכלב שימרו לשלב האחרון.

 

בצעו היכרות מוקדמת בין הכלב לשכונה החדשה

גם אם אתם לא מודעים לכך לגמרי, הכלב שלכם לומד את מסלולי ההליכה של הטיולים, מכיר את חבריו לשכונה (הכלבים האחרים, וגם בני האדם האחרים), מתרגל לצלילים, למראות ולריחות מסוימים והמרחב הופך להיות ביתו בדיוק כמו שהוא ביתכם. המעבר לשכונה חדשה, ואפילו עיר חדשה, עשוי להיות מאיים עבורו.
נסו לנסוע (בטרם המעבר) לאזור הבית החדש פעמים רבות ככל האפשר. בצעו שם טיולים, תנו לכלב את הזמן להכיר את הרחובות, הגינות והסביבה הכללית, להתרגל לריח, לעשות צרכם ולהכיר את הדמויות הנוספות שיפגוש שם.
צעד זה יקל על המעבר.

 

יום המעבר

ביום המעבר מומלץ לשלוח את הכלב לבילוי יומי בפנסיון או אצל חברים או משפחה. ההתנהלות לאורך היום עלולה להיות מלחיצה עבורו, בואם של זרים רבים (המובילים) והדלת הפתוחה תדיר עשויים להיות טריגר להתנהגויות שלא תרצו לקדם. כמו כן, אתם עצמכם תהיו פנויים פחות לטיפול בכלב.

 

בבית החדש

בביקור הראשון עם הכלב בבית החדש, מומלץ לתת לו צעצוע או חטיף – כך שיישאר לו רושם חיובי ונעים מהביקור. לאחר המעבר, מקמו את מיטתו במיקום מרכזי כך שיוכל להרגיש ביטחון בטריטוריה החדשה שלו.

מזל-טוב! אתם עוברים דירה! בין כל המשימות וההתרגשות, זכרו לשים לב גם לרגשותיו של חבריכם הטוב, הוא זקוק לכם!

לפרטים נוספים כנסו: www.wisedog.co.il.

 

חיית מחמד