מעבר דירה – האם זה משפיע על תשואת הנכס

עולם הנדל"ן במדינת ישראל כאילו קורס לתוף עצמו.

מחירי דירות ובתים פרטיים ממריאים בזמן שיוקר המחייה עולה ושכר המינימום נשאר אותו הדבר.

ככל שהמצב הכלכלי נהיה קשה יותר, בהתאם גם לא פשוט לקנות נכס.

הפתרון העוקף הוא השכרת נכס, אך איזה משפיע על איכויותיו והרווחיות לבעליו?

 

מה זה תשואה על נכס

כולנו מחפשים כיום השקעה בטוחה עם תשואה גבוהה. כל אזור במדינת ישראל שווה סכום מסוים, ואותו ניתן לראות במחירי הדירות. התשואה המדוברת היא בכמה הנכס יעלה את ערכו לאורך זמן, בהתאם להתפתחות האזור, פרויקטים שקורים בסביבתו ואיכות התשתיות. למשל, אם נתייחס לאזור פיתוח – בית קרקע בערד שלפני כ- 7 שנים היה שווה בערך 1,000,000 ₪, היום ערכו כמעט הוכפל בגלל ההתפתחות עירונית, שיקומי השכונות ושיפור תשתיות העיר. בהמשך נדבר על ומה משפיע על כך.

 

המציאות הכלכלית במדינת ישראל

כיום יש קושי רב  בצבירת הון עצמי מספק כדי לקנות נכס, מבלי לשקוע בחובות. אחד הפתרונות היחידים שאפשר כדי להיות בעלי נדל"ן מבלי להיפגע מכך היא לבנות תכנית כלכלית. לפיה, מתחילים מרכישת דירה להשקעה בארץ. משמעותה של דירה להשקעה היא – אתם צוברים הון מינימאלי לקנות דירה במחיר נמוך, לוקחים משכנתא גדולה ככל האפשר ולמעשה השוכרים של הנכס שלכם הם אלו שיכסו את המשכנתא באמצעות שכר דירה.

 

האם מעבר דירה משפיע על תשואת הנכס

כדי להסביר את תשובה זו, צריך להתייחס למעבר דירה בשני היבטים שונים: כאשר אתם עוברים מנכס שבבעלותכם לנכס מושכר, וכאשר שוכר עוזב את הנכס שאם משכירים

  • מעבר בעל הנכס לנכס אחר – הנקודה הבעייתית היא שאתם, כבעלי נכס, שלטתם באופן התשלומים ובקצב החזר ההשקעה לבנק. מרגע עזיבתכם של הנכס, עליכם לדאוג שהוא הרבה יותר מראוי למגורים, לסקור את השוק ולהשכירו במחיר זהה ככ האפשר לתשלומים שעשית עד עכשיו ובהתאם למחירי השוק.
  • שוכר עוזב את הנכס – כאשר שוכר עוזב את הנכס, עליכם לוודא שהוא משאיר אחריו נקי, מסודר ומשופץ בהתאם לשינויים שעשה. באחריותו לדאוג לשוכר מחליף אם עזב לפני תום מועד השכירות לפי חוזה כדי להמשיך את התשלומים.

הגורמים המרכזיים שישפיעו על תשואת נכס היא התפתחות אזורית, שיפור או החמרת תשתיות, איכות האוכלוסייה וקרבה לאזורים מרכזיים בארץ או באזור הגאוגרפי.

 

למתכננים שלום

הפתרון הטוב ביותר להסדיר את תוכניות ההשקעה שלכם ולדאוג שתהיה לכם תשואה ראויה על נכס היא לפנות לסוכנות השקעות שמתמצאת ומתמחה בהשקעות נדל"ן. השוק הזה הוא מהמורכבים ביותר במדינת ישראל ומה שנכון היום לא בטוח יהיה רלוונטי למחר. דירה להשקעה היא רעיון נהדר לייצור רווח עתידי, אך חשוב מאוד להיתמך בדעות ועצות מומחים. רווח מנדל"ן נמדד בטווח הארוך, תמיד.

 

מטבעות ובית