מפצחים את הקוד – כך תוציאו ציון טוב בפסיכומטרי!

מבחן הפסיכומטרי הוא חלק בלתי נפרד מחייהם של צעירים ומבוגרים כאחד, כחלק מתהליך הקבלה ללימודים באוניברסיטאות ומכללות, שכן רבים מהן מתנים את תנאי הקבלה בציון מסוים במבחן הפסיכומטרי. רבים מאיתנו חשים לחוצים במיוחד רק מהמחשבה על המבחן, אבל האמת היא שבעזרת הטיפים הנכונים – כל אחד יכול להוציא ציון יפה במבחן פסיכומטרי.

מבחן פסיכומטרי בוחן את היכולות הקוגניטיביות של הנבחן, יכולת הלמידה שלו וכישורים רבים ונוספים. הכנה נכונה למבחן חיונית להשגת ציון טוב, שיכול לשפר משמעותית את הסיכויים שלכם להתקבל לכל מוסד לימודים שתרצו ללמוד בו.

עם זאת, רבים מתקשים בלימודים למבחן הפסיכומטרי, מבלי לדעת מאיפה להתחיל או איך לגשת למשימה. במאמר הבא, נדון בכמה טיפים ללימוד נכון למבחן הפסיכומטרי, שיעניקו לכם יתרון בקבלת ציון מספק וקבלה חלקה ללימודים.

 

הבנת מבנה הפורמט

הצעד הראשון לפיצוח המבחן הפסיכומטרי הוא הבנת המבנה והפורמט שלו. מבחן פסיכומטרי יכול להיות בנוי במספר דרכים, אך בכל אחד מהדרכים יהיו פרקים כמותיים, פרקים מילוליים ופרקי אנגלית.  לכל מבחן יש מבנה ופורמט מסוים – כאשר במבחן אחד יכולים להיות 2 פרקי כמותי לדוגמא, ובאחר יכולים להיות שלושה.

הבנת הפרקים והמבנה יכולה לעזור לכם להתכונן בצורה יעילה. לדוגמה, הפרקים הכמותיים בנויים בדרך כלל משאלות מרובות שמעריכות את יכולות החשיבה המספרית, ואילו הפרקים המילוליים בוחנים את ההבנה המילולית שלכם. אם נבין זאת מראש, בתהליך הלמידה נוכל להתמקד בפרקים בהם אנו חווים קושי מסוים לעומת פרקים בהם אנחנו חשים יותר ביטחון.

ציון בפסיכומטרי

תרגול קבוע

טיפ חיוני נוסף לקראת מבחן הפסיכומטרי הוא תרגול קבוע. לתרגול יש חשיבות מכרעת מכיוון שהוא מאפשר לנו להכיר את פורמט המבחן ואת סגנון השאלות שיכולות להופיע במבחן. יתר על כן, תרגול קבוע יכול לעזור לנו לזהות את החוזקות והחולשות שלנו, ולאפשר לנו להתמקד בשיפור בתחומים שבהם אנחנו הכי צריכים חיזוק.

 

ניהול זמן נכון

מלבד תרגול קבוע, ניהול זמן נכון הוא עוד גורם מכריע שיש לקחת בחשבון כאשר לומדים למבחן הפסיכומטרי. מבחן פסיכומטרי מוגבל בזמן מסוים, ולכל פרק במבחן יש פרק זמן מוגבל לענות על כל השאלות. ניהול זמן לקוי יכול להוביל אותנו לענות מהר על שאלות ולפספס דברים חשובים, וכתוצאה מכך יהיו שגיאות וציון נמוך יותר. לכן, חיוני לתרגל אסטרטגיות לניהול זמן כמו קריאת ההוראות בקפידה, קביעת זמן קבוע לענות על כל שאלה, ולא להשקיע יותר מדי זמן בשאלות קשות.

יתרה מכך, כדאי גם להיות מודעים לחשיבות בלקיחת הפסקות. מחקרים הראו שלקיחת הפסקות קצרות במהלך מפגשי לימוד יכולה לשפר משמעותית את המיקוד והריכוז, מה שיכול להוביל לעיבוד טוב יותר של מידע.

 

לסיכום

לימוד נכון למבחן הפסיכומטרי הוא חיוני להשגת ציון טוב ולשיפור הסיכויים שלכם להתקבל למוסד הלימודים בו תרצו ללמוד. הבנת פורמט המבחן, תרגול קבוע, ניהול הזמן ביעילות, והקפדה על הפסקות יכולים לשפר משמעותית את הסיכויים שלכם לקבל את הציון עליו אתם חולמים.

ציון בפסיכומטרי