מצאתם עטלפים באיזור הבית שלכם? מה ניתן לעשות

יש מי שסבורים שעטלף היא חיה מסוכנת שעשויה לפגוע בסובבים אותה, אבל האמת היא, שמדובר בסטיגמה שנדבקה לעטלפים והיא כמובן אינה נכונה.

אין על כך וויכוח שזו חיה שלא נוח להימצא בקרבתה מסיבות שונות.

כך אם מצאתם עטלפים מסביב לבית שלכם ואתם מרגישים שלא בנוח, כדאי שתדעו שיש מה לעשות.

הנה 3 האפשרויות העומדות בפניכם:

 

כמה מילים על עטלפים

רגע לפני שנציין בפניכם את האפשרויות, חשוב לנו לציין כמה עובדות חשובות על העטלפים. עטלפי הפירות הם נפוצים ביותר בישראל. הם לא רואים בנו איום (בבני האדם) כך שהם מרגישים בנוח להתעופף בקרבת בתים ומשרדים. העטלפים לא מזיקים ואין צורך לחשוש מהם. הם אינם תוקפים בני אדם, אבל הם עלולים לגרום לרבים להרגיש שלא בנוח כשהם נמצאים בקרבת מקום. תחושת האי נוחות עשויה לנבוע מ- 2 סיבות עיקריות.

 

  1. מפתיעים מתוך האפלה

העטלפים עלולים להתעופף ולהפתיע ילדים קטנים ומבוגרים, שכן, הם מתעופפים באישון ליל במקומות נמוכים, בסמוך לשבילים ומדרכות.

 

  1. גורמים ללא מעט לכלוך

העטלפים משאירים אחריהם לא מעט גללים. אם לא די בכך, הם לעיתים מפילים אל האדמה את שאריות הפרי שלא אכלו. דבר שגורם לא פעם ללכלוך רב.

 

אפשרות ראשונה – להימנע משתילת עצי פרי

האפשרות הראשונה היא מניעה. כידוע, עטלפים מגיעים אל עצי פרי (לא סתם הם נקראים עטלפי פירות). לכן, עליכם לשנות את התכניות אם חשבתם לשתול עצי פרי חדשים בקרבת הבית. שתילה של עצי פרי עלולה להזמין אליכם עטלפים נוספים ולהביא לקושי בפתרון הבעיה.

 

אפשרות שניה – להזמין מרחיק עטלפים

האפשרות השנייה והאפקטיבית ביותר היא הזמנה של מרחיק עטלפים מקצועי. הזמנה של בעל מקצוע שמומחה בתחום תאפשר לכם להיות בטוחים שהעטלפים יתרחקו מסביבת הבית ואתם לא תצטרכו לעבודה קשה בשביל שהדבר יקרה. כדי שתוכלו לדעת שאתם מזמינים מרחיק עטלפים מומלץ, עליכם לפעול בהתאם לכללים הבאים:

  • תשאלו את המדביר כמה ניסיון יש לו בתחום
  • תבקשו ממנו המלצות מלקוחות קודמים (ותבררו שהוא אכן מבצע את עבודתו נאמנה)
  • תבדקו פרטים אודותיו ברחבי הרשת (ניתן לבדוק פרטים בגוגל או בפייסבוק)

 

 אפשרות שלישית – להתקין תאורה אוטומטית

אם יישמתם את שתי האפשרויות שנכתבו לעיל והחלטתם להימנע משתילת עצי פרי ויצרתם קשר עם מדביר עטלפים עסוק, אתם יכולים לפעול בשיטת המנע השנייה – התקנה של תאורה אוטומטית. כך תוכלו להרחיק את העטלפים, שכידוע, בורחים מאור. ההתקנה תוכל לשמש אתכם בהמשך, אבל כעת, היא תרחיק מכם את העטלפים עד שהמדביר יתפנה ויגיע אליכם כדי לבצע את עבודתו.

 

לסיום

כעת אתם יודעים מהן האפשרויות שעומדות בפניכם במידה ואתם חווים את מטרד העטלפים בקרבת הבית. אנו מאחלים לכם בהזדמנות זו שתיישמו את האפשרויות הללו ותשכחו מהמטרד בקרוב.

בעל חיים