מ-א' ועד ת': איך לעבור דירה כמו שצריך

עוברים דירה? מתכננים כבר את האריזות והתחלתם את ההכנות השונות למעבר? אולי אפילו אתם כבר קצת מתרגשים? נכון, מדובר בלא מעט משימות ובגדול לעבור פחות או יותר על כל החיים, לארוז ואחר כך גם לפרוק, אבל בסוף אתם תהיו אחרי ותוכלו להרים את הרגליים בבית החדש שלכם, למזוג לעצמכם כוס יין ולהנות מהבית החדש. 

כולנו רוצים לעבור דירה כמה שיותר בקלות, וזה גם חשוב. אם תעברו בצורה כמה שיותר קלה ונוחה תחסכו קונפליקטים בין בני המשפחה והרבה עצבים לא הכרחיים. אז איך עושים זאת כמה שיותר בכיף? הכנו לכם מדריך מפורט עם כל מה שאתם צריכים לדעת! קדימה אורזים!

 

שלב ראשון – לזרוק כל מה שלא צריך

התחילו קודם כל בזריקת כל החפצים, הבגדים ואפילו הרהיטים שאתם לא צריכים יותר. עברו חדר חדר והיפטרו מכמה שיותר דברים. בית חדש הוא הזדמנות נפלאה להתחיל פרק חדש ויותר מינימליסטי בחיים שלכם. לחיים בבית עם מעט חפצים ככל הניתן יש הרבה יתרונות. פחות חפצים אומר פחות בלגן, פחות ניקיון והרבה יותר כל לסדר ולנקות את הבית ככה.

לכן בשלב הראשון עוד לפני האריזות עברו חדר חדר ותעשו מיון. כל מה שאתם לא צריכים ולא השתמשתם בו לאחרונה – לא יעבור לבית החדש. תוכלו לתרום את החפצים והבגדים שבמצב טוב ואת השאר פשוט לזרוק. אם יהיו לכם מעט חפצים, יהיה קל יותר לארוז הכל וכל המעבר יהפוך לקליל יותר.

שלב ראשון – לזרוק כל מה שלא צריך 

שלב שני – תקנו דברים חדשים (שאתם באמת צריכים לבית החדש)

כיף להתחדש בדברים חדשים. זה נותן תחושה כיפית למעבר עצמו ועוזר לכם לפתוח את הפרק החדש בחייכם בכיף ובהתחדשות. חשוב לבחור בחניות איכותיות עם מגוון גדול של חפצים מצוינים כגון פשוט לבית. פה תוכלו למצוא חפצים רבים שאתם באמת צריכים לבית החדש.

 

שלב שלישי – אריזות

שלב האריזות הוא שלב קצת מורכב ועלול לקחת הרבה זמן לכן חשוב לעשות אותו כמה שיותר בכיף. אם אתם גרים עם עוד אנשים – שתפו את כולם, כולל הילדים באריזות. ככה תרתמו אותם להיות כוח עזר יעיל. חשוב לעשות את זה בכיף, תוכלו לשים מוזיקה שאתם אוהבים, להכין קצת חטיפים קלילים ולהפוך את האריזות למין מסיבה.

חשוב מאד לארוז לפי נושאים. כדי לעשות זאת בצורה יעילה כתבו בצורה ברורה על כל ארגז מה יש בתוכו והכי חשוב – לאיזה חלק בבית הוא שייך, כך תעשו את שלב הפריקה הרבה יותר קל. עבדו בצורה מסודרת, עברו חדר חדר ורק אחרי שאתם מסיימים לארוז אותו, תעברו לחדר הבא.

שלב שלישי – אריזות 

שלב רביעי – הפריקה בבית החדש

גם פה חשוב לעשות את זה בחיוך. פרקו קודם כל את הדברים הכי חשובים והכרחיים ואת השאר תעשו לאט ובנחת, אך לא לאט מדי שתוכלו לסיים את התהליך בלי עיכובים מיותרים, אך ללא לחץ מוגזם. אז עקבו אחרי הרשימה הזו, השתמשו בטיפים, תעברו דירה כמה שיותר בכיף – ותהנו בבית החדש! בהצלחה!

מ-א' ועד ת' איך לעבור דירה כמו שצריך