עיצוב מטבחים מודרני – איך תעשו את זה נכון?

מטבח מודרני הוא הגדרה לכלל התכונות שמאפיינות מטבחים בתקופה המודרנית. התכונות של המטבח המודרני, משפיעות ומושפעות מתפיסות חברתיות ומהתנהגות אנושית. עיצוב המטבח נוגע ברוב התכונות של המטבח – לדוגמה, המטבח הפתוח שהפך לעיצוב הנפוץ ביותר של מטבחים, הוא ביטוי של מגמה שהופכת את הבישול והאכילה לחלק בלתי נפרד מהחיים בבית.

ההרחבה הברורה של שטח המטבח והוספת מקומות ישיבה בו, הן ביטוי של הנטייה החברתית לזנוח את חלוקת חדרי הבית הקלאסית, ולהתנהל בבית בנוחות ובגמישות. אז איך מעצבים מטבח מודרני בחוכמה?

 

המטבח יוצא מהקופסה

בעבר, היו המטבחים מקום בו התבצע בישול באש חשופה ועל כן היו ממוקמים בדרך כלל, מחוץ למבנה הבית או בקומות התחתונות שלו. כיום, נגיש לנו מגוון פתרונות אכילה ללא בישול, כמו אוכל מוכן קפוא או משלוחי אוכל מוכן. זו אחת הסיבות שעזרה להפוך את המטבח מחדר מופרד שמשמש לעבודה פיזית קשה וממושכת, לחדר שהוא חלק בלתי נפרד מהחלל המרכזי של הבית.

במקביל לפתרונות האכילה ללא בישול, התעוררה גם תנועה שמעלה על נס את הבישול האיטי, טכניקות בישול קלאסיות ושימוש במרכיבים טריים. אבל גם עבור המבשלים החובבים והמקצועיים, בישול הפך לתהליך אסתטי בפני עצמו, לא רק כזה שמתגאים בתוצריו וגם עובדה זו מתאימה למטבח הפתוח והמשולב בחלל המרכזי של הבית, כמו חלק גדול מהמטבחים המעוצבים שלPanel kitchens.

המטבח יוצא מהקופסה

מה מאפיין מטבח מודרני?

אחד הדברים שמאפיינים מאוד את העיצוב המודרני בכלל הוא קיום של מגוון אדיר של אפשרויות, מה שמאפשר לכל אחד לבחור את הבחירות שמתאימות לו מבחינה עיצובית, שימושית ותקציבית. הנגישות, שגם היא מאפיין מרכזי של המודרנה, גורם לרבים לבחור בעיצוב עצמאי של המטבח, החלטה שעלולה לגרום להשפעה רבה על התוצאה.

ללא ייעוץ מקצועי, מנוסה ואיכותי, עלול לגרום למטבח המודרני שלכם להיות לא נוח מבחינה שימושית, לא מתאים לעיצוב הבית, לא מתאים לצרכים ולהתנהגויות של המשפחה שלכם, עמוס, מוגזם או מאכזב. לכל בעיה שכזו, בתכנון מטבח מודרני, יש פתרון, אבל הפתרון הכללי הוא לתת לבעלי המקצוע לעשות את תפקידם. מעצבי מטבחים כבר חקרו והתנסו בעיצוב של חדר מטבח ואין ספק שתוכלו רק להרוויח מהניסיון והמקצועיות שלהם.

 

איך להימנע מטעויות בעיצוב מטבחים מודרניים

בניגוד להחלפת רהיטים בחללים אחרים בבית, המטבח הוא חדר שמהווה אתגר, גם עבור בעלי מקצוע. חשוב לזכור שהמטבח משלב מוצרי חשמל, מים זורמים ואש גלויה – שלושה גורמי סיכון, שכדאי להקפיד שיתוכננו ויותקנו כהלכה.

עיצוב נכון של מטבח מודרני מתחיל בשיחת ייעוץ בחברת מטבחים, עובר בבחירת עיצוב מקצועי קיים או תכנון אישי של המטבח, על ידי מעצב מטבחים וכן בנייה והתקנה של כל הרהיטים והמכשירים במטבח, על ידי מתקינים, חשמלאים ואינסטלטורים מנוסים ומיומנים. זו הדרך הנכונה להבטיח שתוכלו לעבוד, לאכול ולבלות במטבח מבלי לחשוש מתקלת חשמל או נזילת מים בלתי מתוכננת.

עיצוב מטבח מודרני