עלות בדק בית

אין ספק שבדיקת בדק בית הינה חיונית וצריכה להתבצע טרם רכישה של דירה חדשה. סביר להניח שעובדה זו מוכרת לכם, אבל השאלה המתבקשת היא האם אתם מכירים בעלויות שכרוכות בביצוע הבדיקה? נזמין אתכם להישאר כאן אם הנושא מסקרן אתכם. שכן, בשורות הבאות נרכז את כל המידע העדכני בנוגע לעלויות אלה.

 

הקדמה – הסבר כללי אודות בדק בית

בחרנו להתעכב לרגע על ההגדרה של "בדק בית", כדי שתוכלו להיות בטוחים בכך שאתם מכירים בבדיקה המדוברת. נסביר שזוהי בדיקה יסודית שמתבצעת טרם רכישה של נכס שמיועד למגורים. זו מתבצעת על ידי בודק מקצועי שהוסמך לדבר שמבצע הערכה כללית של הדירה שכוללת את התחומים הבאים:

  • קווי הצנרת
  • מערכות החשמל
  • מערכת המים
  • מרצפות ועוד

המטרה של הבדיקה היא לזהות אם קיימות בעיות שונות שלא נראות לעין או שיש בעיות פוטנציאליות שעשויות להתפרץ בעתיד. נדגיש שתקבלו בסיומה של הבדיקה דו"ח שיפרט את הממצאים ויאפשר לכם לקבל החלטה מושכלת בכל הנוגע לרכישת הדירה.

 

הידעתם? העלויות של הבדיקה עשויות להשתנות

בירור שערכנו בנושא העלה שיש 3 פרמטרים שקובעים מה תהיה עלות בדק בית:

  • גודלה של הדירה: ככל הדירה תהיה גדולה יותר, כך העלות תעלה בהתאם
  • מיקום: ביצוע בדיקת בדק בית ביישוב מרכזי תתומחר באופן מסוים, בעוד דירה במיקום מרוחק מאוד, צפויה להיות מתומחרת בעלות גבוהה יותר. שכן, בעל המקצוע יצטרך להקדיש זמן רב בהגעה לנכס
  • השירותים שיינתנו במהלך הבירור: בעל המקצוע שבודק את הדירה צפוי לגלות שיש צורך ביישום של בדיקות נוספות, כדי לבדוק תקלות מסוימות באופן מעמיק. ביצוע בדיקות אלה עשוי לייקר את המחיר הסופי

 

מה המחיר הממוצע?

בשלב זה אתם יודעים שאין באפשרותנו להציג בפניכם את הצעת המחיר המדויקת שתוצע לכם על ידי בעל המקצוע שיגיע למקום. אנחנו יכולים למסור את המחירים הממוצעים שהגיעו לידינו לאחר שערכנו בירור בנושא. נציין שעלות בדיקה שתתקיים בבית פרטי עשויה לנוע בין 1,500 ₪ ל – 2,000 ₪. בעוד בדיקה שתתקיים בבית גדול שעולה על 200 מ"ר (עם גינה וגג) עשויה לעלות מעט יותר.

 

טיפ חשוב: אל תתמקדו בעלות השירות

מדריך זה התמקד בעלויות של בדיקת בדק בית, אך אין בכוונתנו לומר שזהו הקריטריון החשוב ביותר בביצוע הבדיקה. נמליץ בהזדמנות זו להתמקד באיכות של השירות שתינתן לכם, כדי שתוכלו להיות בטוחים בכך שהבדיקה תשקף את מצבה האמיתי של הדירה.

 

מילים אחרונות לסיום

העלויות של בדיקת בדק בית צפויות להשתנות מדירה אחת לאחרת. כעת ברור לכם שמדובר במחירים שמשתנים בעקבות  3 פרמטרים שהוצגו לעיל. בשלב זה נותר לכם רק לשוחח עם גורם מוסמך שיעניק לכם שירות מקצועי לצד הצעת מחיר הולמת שתואמת למחירי השוק העדכניים.

כמה