4 פעילויות יצירה שילדים אוהבים

כפי שרובנו יודעים, ילדים זה עם שכמעט ותמיד שואף להיות מועסק.

יש להם המון אנרגיה ועניין לעשות דברים, לעסוק בפעילויות. מלבד הפעלתם רק לשם העיסוק, תמיד ישנה שאיפה שאם אפשר, אז שלאותו עיסוק יהיה גם ערך מוסף.

רצוי שהילדים גם ילמדו משהו על הדרך או ישפרו את היכולות המוטוריות שלהם, יחדדו את הריכזו וכדומה.

תחום שלא מאכזב בכל הקשור להעסקת ילדים ונתינת ערך מוסף – פעילויות יצירה.

 

למה זה כדאי

לפעילויות יצירה יש מספר יתרונות. ראשית, כמובן, הן מעסיקות. זה אמנם לא תמיד הדבר החשוב ביותר, אך במקרים רבים (למשל בנסיעות, או בתקופת הקורונה כאשר אנו צפונים בבתים), אנחנו רוצים למצוא לילדים משהו לעשות. בנוסף, פעילויות יצירה דורשות מילדים ריכוז, שיפור יכולות מוטוריות ולפעמים אף הוצאת אנרגיה.

 

4 פעילויות יצירה לילדים

אנו נרחיב כאן על ארבע דוגמאות, פעילויות נחמדות ומעניינות לילדיכם. כמובן שיש עוד עשרות דוגמאות שניתן למצוא, או להיות יצירתיים בעצכם ולהמציא. אנו נכתוב על הפעילויות הבאות: תמונות הדבקת יהלומים, כיסוי לפלאפון, הכנת תכשיטים וחוברות צביעה.

 

תמונות הדבקת יהלומים

רבים לא מכירים כיוון שזוהי פעילות חדשה. מה המוצר הסופי? תמונה יפה ומרשימה (מוכנה מראש, כמו פאזל) העשויה כולה מיהלומי היצירה. כיצד זה עובד? את היהלומים מדביקים לדף קנבס, ועושים זאת בעזרת טכניקות של צביעה בהתאם למספרים ואריגה. תהליך מעניין שכולו כיף גדול עם יצירה סופית נוצצת ויפה.

 

כיסוי לפלאפון

מה הוא המוצר הסופי? כיסוי לפלאפון מחרוזי גיהוץ. כיצד עושים זאת? מגהצים את החרוזים בעדינות, החרוזים יהיו כבר במלבן שאת גודלו אתם (או הילדים) תגזרו לפני, בגודל המתאים למכשיר הנייד. את התוצאה מדביקים לכיסוי, ואותו מלבישים על הפלאפון.

 

הכנת תכשיטים

לפעילות זו תצטרכו חוטים, מספריים (או דרך כלשהי לחתוך את החוטים) ושלל אביזרים קטנים שישמשו כתכשיט עצמו כמו למשל חרוזים, כפתורים, דברים נוצצים וכדומה. הילדים יסדרו את אותם אביזרים על החוט ובסוף התהליך יהיה צורך לקשור את החוט. כך תקבלו תכשיט חדש וחמוד.

 

חוברות צביעה

חוברות צביעה הם פתרון מוכר וישן, אך הוא אינו ידוע לכולם במקרה. זהו פתרון נייד, קל, כיף מעסיק ואף בעל ערך מוסף. בפעילות זו הילדים מתרכזים לא לצאת מהקווים, הם בוחרים את הצבעים שהם חושבים שהכי מתאימים ויש כאלו שיכולים לעסוק בה שעות. יתרון בולט הוא שהחוברות ניידות וגם כמובן הצבעים, כך שאפשר לצבוע אותן בבית, בנסיעה, בטיסה או בכל מקום שתגיעו אליו עם הילדים.

 

לסיכום

לסיכום, במידה ואתם רוצים להעסיק את ילדיכם בפעילויות מהנות בעלות ערך מוסף, תחשבו על פעילויות יצירה. ישנם עשרות אם לא מאות פעילויות שכאלו, ואני ממליצים תמונות הדבקת יהלומים, כיסוי לפלאפון, הכנת תכשיטים וחוברות צביעה.

מסגרת