מי אחראי על צביעת דירה בסיום שכירות ומעבר דירה

אחד הוויכוחים הנפוצים ביותר שעולים בעת יציאה של שוכרים מדירה שכורה נוגע למצב הקירות. שכן, יש מי שיוצאים מהדירה לאחר שהם לכלכו את התקרות במטבח בעקבות שאריות אוכל שנזרקו לאוויר או שילדיהם הותירו אחריהם יצירות אומנות על קירות חדר השינה. תרחיש נפוץ זה הוביל אותנו לבדוק מי אחראי על הצביה של הדירה בסיום החוזה, הישארו אתנו ותגלו מי הגורם שצריך לקחת את הגלגלת ולהתחיל לעבוד.

 

האחריות משתנה ממקרה אחד לאחר

כשיצאנו לבדוק מי אחראי לצבוע את הדירה בסיום השכירות, גילינו שמדובר בעניין מורכב. כלומר, שאין באפשרותנו להציג בפניכם תשובה וודאית בשלב זה. אתם אלה שתוכלו לגלות את התשובה, וכדי שזה יקרה, תצטרכו לגשת לחוזה שעליו חתמתם מול בעל הבית. שכן, שם צריך להופיע סעיף שנוגע לצביעת הדירה.

אם תגלו שכתוב בו שאתם, הדיירים היוצאים, אחראיים על צביעת הדירה, תצטרכו לבצע את ההליך, כדי שלא תהיו חשופים חלילה לתביעה משפטית. תוכלו לגלגל את האחריות לבעל הבית או לדיירים הנכנסים רק במידה ותגלו שאין סעיף שעוסק בצביעת הבית.

האחריות משתנה ממקרה אחד לאחר

 

גיליתם שאתם אחראיים לצביעת הדירה? כדאי שלא תעשו זאת לבד

אם עברתם על החוזה של הדירה שממנה אתם יוצאים וגיליתם שהאחריות על צביעת הדירה מוטלת עליכם, כדאי שתשאירו את גלגלת הצבע בצד. שכן, יש מומחים בתחום שיודעים דבר או שניים על  צביעת דירה שכורה.

מדובר בצבעים מומחים שצובעים את כל קירות הבית באופן מיטבי ולא מפספסים אפילו פינה קטנה אחת. אנו ממליצים שלא להתלבט כלל בהקשר זה, משום שפנייה לחברה שכזו תאפשר לכם להיות בטוחים בכך שהשארתם את הדירה במצב הטוב ביותר, כך שאף אחד לא יוכל לבוא אליכם בטענות בהמשך.

 

כך תגיעו לחברה מומלצת לצביעת דירות

סביר להניח שאתם רוצים להימנע מקבלת שירותים מצד חברה שתצבע את קירות הבית באופן לקוי. לכן, נמליץ לערוך בירור ברשת, כדי שתוכלו לקרוא חוות דעת אודות חברות מומלצות שעוסקות בתחום מזה שנים. כדאי שתדעו שיש גם לא מעט אתרים שמרכזים את החברות הטובות ביותר בתחום, כך שכל מה שתצטרכו לעשות זה להזין את כתובת המגורים שלכם ולקבל את הפרטים של חברות הצביעה שיבצעו את עבודתן נאמנה.

 

המלצה חשובה לסיום – אל תתעקשו

נמליץ שלא לצאת מדירה שכורה בזמן שקירותיה מלוכלכים באופן משמעותי (גם אם הדבר אינו מצוי בחוזה), מכיוון שתרחיש שכזה עשוי לפגוע בכם בהמשך. נסביר שקרו מקרים חריגים בעבר שאפשרו לבעל הבית לדרוש את ביצוע הצביעה, כך שעדיף לסיים את החוזה על צד ימין ולהשאיר אחריכם דירה שתהיה ראויה למגורים.

 

השורה התחתונה

האחריות על צביעת הדירה בסיום השכירות נקבעת בהתאם לקבוע בחוזה שנחתם בין הדיירים לבעל הבית. מי שמוטלת עליהם האחריות לצביעת הקירות, צריכים לפנות לחברה מוסמכת שתבצע את ההליך באופן מקצועי.

המלצה חשובה לסיום – אל תתעקשו