ציוד מומלץ לחדרים במרכז גמילה

הפעלה של מרכז גמילה פירושה הצהרה פומבית על כך שמדובר במקום אשר יש לו יכולת טיפולית.

יתרה מכך, בשונה ממסגרות טיפוליות אחרות, מרכז גמילה הוא תחליף לבית עבור הנגמלים.

מאחר שמטרת השהות במרכז הגמילה היא לסייע לנגמל להתנתק מהתמכרות אשר גורמת לו נזק כבד, נפשית וכלכלית, יש חשיבות גדולה לציוד שמשמש את הנגמל ואשר מהווה עבורו סביבה ביתית חלופית.

 

מהו מרכז גמילה

מרכז גמילה הוא מקום אשר מוכוון לטפל באנשים אשר סובלים מהתמכרות. זאת, בין אם מדובר בהתמכרות לסמים מסוכנים אשר מוגדרים לא חוקיים, התמכרות לחומרים ממכרים אשר נחשבים חוקיים כגון ניקוטין, אלכוהול ותרופות מרשם  או התמכרות לפעילות שאינה מערבת חומרים חיצוניים כגון התמכרות להימורים ולקניות.

מרכז גמילה יכול לפעול במסגרת יומית המספקת מענה עבור מכורים החיים בקהילה מבלי לכלול אלמנט של לינה. כמו כן, הוא יכול לפעול כמסגרת כוללנית סגורה אשר מלווה את המטופל בכל שעות היממה ומספקת לו למעשה דיור חלופי. מרכז הגמילה הופך בהליך הגמילה לבית של המטופל וזאת לתקופה שעשויה להימשך מספר רב של חודשים.

 

היקף הציוד הנדרש למרכז גמילה

מרכז הגמילה מהווה מסגרת חלופית עבור המטופלים וככזה, עליו להכיל בתור התחלה את הציוד הבסיסי המאפשר תנאי מגורים נאותים. רצוי כי חדרי המטופלים יכילו מיטות נוחות וארונות מאובטחים עבור ציוד אישי. החללים המשותפים צריכים להיות מרוהטים בצורה נוחה, ולכלול מרחב שמאפשר שהות בצוותא לצד מרחב למנוחה באופן פרטי.

ניקה ישראל מרכז גמילה מומלץ מכיל מתקנים ברמה גבוהה וציוד חדיש אשר מותאם לצרכי המטופל הנדרש להתנתק מביתו. כמו כן, בשל אותו ניתוק מבית, חשוב כי מרכז הגמילה יכלול משחקים ואמצעי יצירה אשר יספקו את הצורך של הנגמל בפעילויות פנאי, הן ברמה החברתית והן ברמה הפרטית.

 

ציוד תלוי התמכרות

התמכרות לסמים מלווה פעמים רבות בקושי פיזי, עצבנות גבוהה וחרדה. במקרים של אשפוז שכזה, רצוי כי חדרי הגמילה יהיו נעדרי אמצעים לפגיעה עצמית תוך יצירת מרחב בטוח ונקי. במקרים של התמכרות לפעילות, יש צורך כי חדרי מרכז הגמילה יהיו בעלי מראה מזמין, בהיר וללא הסחות דעת.

 

ציוד למרכז גמילה – עלויות

העלויות של ציוד לחדרי מרכז גמילה משתנות בהתאם לאופי מרכז הגמילה. כאשר מדובר במקום אשר מציע למטופל חוויה יוקרתית שתאפשר לו לחוות את הליך הגמילה עם מזון ברמה גבוהה, שירותי ניקיון, רהיטים איכותיים ומתקנים משותפים ברמה גבוהה, או אז עלות אבזור מרכז הגמילה תהיה גבוהה.

 

ההצלחה נמצאת בפרטים הקטנים

על מנת לאפשר לנגמל סביבת גמילה נעימה ועוטפת, אשר תסייע לו רבות בתהליך קשה ומורכב בו הוא נדרש למלחמה קשה בדחפיו, על הסביבה להיות חמה, נקיה, יציבה ונוחה. על ידי יצירת תחושת סיפוק בכל הקשור לצרכי הבסיס שלו באופן נאות, יוכל המטופל לנתב את תשומת לבו ואת מעייניו לעבר מיקוד בפעולת הגמילה. בסופו של דבר, גם לפרטים הקטנים יש חלק בהצלחת התהליך.

 

משחק קלפים