קולר או אמפולה? איך תגן על כלבך ממזיקים בצורה יעילה

קרציות, פרעושים או מזיקים אחרים, לכלב שלכם מגיע את טיפול נוגד המזיקים הטוב ביותר, שלא יגרום לו לסבול מגירודים ומחלות שהמזיקים מביאים איתם. מהו הטיפול האידיאלי להגנה על הכלב מפני מזיקים?

 

סוגי טיפול הדברת מזיקים בכלבים

למעט שגרת טיפוח הפרווה של הכלב, מקלחת סדירה ושימוש בשמפו נוגד מזיקים, קיימים היום שני פתרונות מוכרים ויעילים להרחקת הטפילים הקטנים שמציקים לכלב שלכם יום ולילה.
פתרון אחד זהו טיפול מניעתי – שמרחיק את המזיקים מעור כלבכם
והפתרון השני זהו טיפול מקומי – שמחסל את המזיקים שנמצאים על הכלב בזמן אמת.
רצוי ומומלץ לשלב את שני סוגי הטיפולים להשגת תוצאות אידיאליות בהרחקת המזיקים מכלבכם.

 

טיפול מניעתי – קולר נגד מזיקים

הטיפול המניעתי למזיקים כמו פרעושים וקרציות מכלבים הינו קולר. מדובר בקולר שיושב על צוואר הכלב, כמו קולר רגיל, רק שהוא ספוג בחומר כימי ייעודי לטיפול והרחקה של מזיקים מעור הכלב. לרוב הטיפול בקולר יתבצע בתחילת עונת הקיץ – כאשר המזיקים חוגגים בפרוות הכלבים. החומר מתפזר באזור הצוואר והראש של הכלב, מרחיק את המזיקים ומונע את הימצאותם על עור הכלב. ישנן סוגים רבים של קולרים להרחקת מזיקים. קולרים בעלי ריחות שונים, משך תקופת הפעילות של הקולר, שיטות הרחקה וחומרים שנמצאים בקולר. ישנם קולרים שנחשפים לאיכותיים ויעילים יותר ופחות. לקבלת מידע נוסף על הקולרים המומלצים בשוק להרחקת מזיקים, היכנסו לקישור הבא –  קולר נגד פרעושים וקרציות

 

טיפול מקומי – אמפולה נגד מזיקים

טיפול שמרחיק מזיקים באופן מידי הוא שימוש באמפולה. אמפולות מגיעות בבקבוקונים קטנים המכילים חומר נוגד מזיקים חזק ורעיל למאכל. קבלת הטיפול היא באמצעות טפטוף תכולת הבקבוקון על עורפו של הכלב, תוך שמירה מהאפשרות שלו להגיע וללקק את החומר. החומר נספג בעור של הכלב והורג את המזיקים שעליו באופן מידי. כמו הקולר, גם אמפולות מיוצרות על ידי חברות שונות בצורות שונות, ויש לכל סוג אמפולה הוראות שימוש שונות וטיפול מעט אחר. להתרשמות מסוגי אמפולות מוכרות בשוק ניתן להיכנס לקישור הבא – אמפולה נגד פרעושים ולפני השימוש כמובן להתייעץ עם ווטרינר האם הטיפול מתאים לכלב שלנו.

 

מה עדיף? קולר או אמפולה?

לרוב טיפולים אלו הינם טיפולים משלימים, שאינם סותרים זה את זה ולשניהם יחד ישנה השפעה חזקה יותר על הימנעות ממזיקים.

 

האם חומרים להרחקת מזיקים עלולים לפגוע בכלב שלנו?

חומרים להרחקת מזיקים, בין אם אמפולה או קולר, נוצרו במיוחד למטרה זו. החומרים המופרשים על עורו של הכלב ולתוכו ידועים כלא מזיקים לכלב ולבריאותו אלא מיועדים לשמירה עליו מפני פרעושים, קרציות ומזיקים אחרים. כמובן שיש מקרים יוצאים מן הכלל של אלרגיות למיניהן בקרב הכלבים, לכם לפני בחירת אמצעי הרחקת המזיקים מומלץ להתייעץ עם הווטרינר המטפל.

לברדור