קרן השתלמות – האם זה קיים בכל מקצוע?

קרן השלמות הינה קופת חיסכון עבור העובדים בכל המקצועות, שכירים ועצמאיים, המשמשת אפיק לחיסכון כלכלי.

 

מי יכול לפתוח קרן השתלמות?

קרן השתלמות היא קופת חיסכון שנגישה לשימושם של עובדים שכירים ועצמאיים, חברי קיבוצים או מושבים שיתופיים.

 

למה זה כדאי?

סכומי הכסף והרווחים שמונפקים ונצברים בקרן ההשלמות אינם מחויבים במס, ואחרי 6 שנים ניתן להשתמש בהם לכל צורך שהוא.

 

האם כדי לפתוח קופת גמל או קרן השלמות?

למעשה, קופת גמל להשקעה כוללת בתוכה קבוצה של אופציות חיסכון כלכלי והשקעה, אחת מהאופציות הללו היא קרן השתלמות. קרן השתלמות נחשבת לפתרון משתלם במיוחד בגלל כמה מאפיינים ייחודים.

 

מה הבדלים בין קרן השלמות לקופת גמל?

אפשרויות משיכת הכסף

בקרן השלמות ניתן למשוך את הכסף לאחר כ – 6 שנים מתחילת ההפקדה וניתן להמשיך ולהשקיע בה מעבר לאותן 6 שנים.
מנגד, בקופת גמל סטנדרטית ניתן למשוך את הכסף שנצבר בקופה רק בגיל 60 או להשתמש בו כקצבה.

 

סכום ההפקדה

תקרת ההפקדה עבור עובד שכיר לקרן השתלמות הינה 15,000 ₪ בשנה, עבור עובד עצמאי הסכום יכול להגיע עד 18,000 ₪ בשנה. לעומת זאת, בהפקדה לקופת גמל ניתן להגיע עד לסכום של 71,000 ₪ הפקדה בשנה.

 

הטבות מס

על הכספים שנצברים בקרן השתלמות אין מס בכלל, במידה ותשחררו את הסכום בתום 6 שנים תוכלו גם להימנע ממס על רווחי ההון. בקופת הגמל ניתן גם להימנע מתשלום מיסים – במידה ומחכים עד גיל 60. במידה והכסף יימשך לפני גיל 60 ישלם אותו אדם 25% מרווחי ההון שנצברו בקופה.

 

סכומי הפקדה בקרן השלמות

במרבית האפשרויות לקרנות השתלמות המעסיק ישלם 7.5 % מהשכר הקבוע לקרן ההשלמות וינקה 2.5 % משכר העובד עצמו לקופה. על המעסיק להעביר את הסכום מדי חודש אל קופת קרן ההשלמות עד 40 יום מרגע העברת המשכורת. מעסיק שלא יעביר את סכומי קרן ההשתלמות עד 40 יום יחשב לעובר על החוק ויסתכן בקנס כלכלי גדול ואף אפשרות לכלא עד שנתיים.

 

קרן השלמות לעובדי הוראה

עבור עובדי הוראה ניתן לקבל הפרשות גבוהות ומשתלמות יותר לקרן השתלמות הן מהעובד והן מהמעסיק – זאת על מנת לאפשר לעובדי ההוראה לצאת לשנת השתלמות – כלומר שנת שבתון. מידע נוסף ורלוונטי עבור עובדי הוראה וקרן ההשתלמות האידיאלית עבורם ניתן למצוא כאן – קרן השתלמות למורים.

 

לסיכום

האפשרות לפתיחת קרן השתלמות פתוחה בפני כל עובד במשק, אשר מקבל הכנסות מוכרות. לשכירים ולעצמאים ישנם מסלולי קרנות השתלמות שונות וניתן  לחפש ולמצוא את הקרן המתאימה ביותר עבור צרכי העובד. קרן ההשלמות מאפשרת חיסכון פטור ממס לתווך הרחוק, עם נקודות יציאה לאחר שש שנים. שימו לב, יכול להיות שאתם מפסידים כסף! בדקו את אפשרויות קרן ההשתלמות או קופות הגמל עוד היום.

קרן חינוך