רוצים טיול ארוך? הנה שתי המלצות ליעדים

בין אם גיליתם שיש לכם ימי חופש לא מנוצלים או שפשוט בא לכם לצאת לחופשה ארוכה עם הילדים (או לגמרי לבד), לפניכם 2 יעדים שמתאימים לחופשה ארוכה ובלתי נשכחת. מסוג המקומות שיש בהם אטרקציות לכל המשפחה, מזג אוויר נהדר וחוויה קולינרית שכדאי להגיע אליה רעבים. מוכנים? הנה הם…

 

איסלה מוחרס, מקסיקו

מקסיקו נחשבת לאחת המדינות הכי מעניינות בעולם והיא אהובה במיוחד בקרב מטיילים מישראל, דווקא בגלל שהיא שונה בתכלית מכל מה שמוכר לנו כ"נופש סטנדרטי" (ובמילים אחרות, אירופה). הטיסה הארוכה בהחלט שווה את זה, כי מקסיקו מציעה חוויה מיוחדת במינה עם היסטוריה מרתקת, מטבח מדהים, חופים, נופים והמון הפתעות ואם כבר מקסיקו – איסלה מוחרס היא הבחירה המנצחת!

איסלה מוחרס הוא למעשה אי מוקף ים והמון טבע מדהים, הנחשב לאחד המקומות היפים ביותר במקסיקו והוא אמנם לא גדול, אך דווקא האינטימיות שבו מהווה חלק גדול מהקסם שאופף אותו והוא יכול להיות בסיס ממנו תצאו לטיולי יום מסקרנים או תמשיכו את החופשה במקסיקו לכיוון קנקון ושאר יעדים מעניינים.

למי זה מתאים? תרמילאים, זוגות, משפחות עם ילדים, חובבי טבע ונופים, מי שחופשת בטן-גב עושה להם את זה וכל מי שרוצה להכיר את אחת הפנינים של מקסיקו ומוכן לוותר על סצנת חיי לילה רועשת.

איך מגיעים? היות ומדובר באי קטן המוקף ים מכל עבר, באיסלה מוחרס אין שדה תעופה והדרך היחידה להגיע אליו היא באמצעות מעבורת. מעבורת זו יוצאת מקנקון החל מ-05:00 בבוקר ועד 23:00 בלילה, בכל חצי שעה, השייט עצמו לא ארוך (כמחצית השעה) והעלות לכיוון היא של כמה דולרים בודדים.

מתי נוסעים? מזג האוויר באי הינו קאריבי ולכן מחלקים אותו בהתאם לכמות המשקעים לעונה רטובה ועונה יבשה – האחרונה מבין השתיים היא המומלצת ביותר לחופשה. היא מתחילה בדצמבר ונמשכת עד סוף מאי אם כי בדצמבר-ינואר כדאי להיערך עם ביגוד ארוך לשעות הערב. בכל מקרה, אלה החודשים בהם האי מתמלא אווירה שמחה והמוני תיירים נוהרים אליו.

איפה ישנים? איסלה מוחרס הוא אי קטן אך למרבה ההפתעה יש בו שפע רב של מלונות ומקומות לינה כך שלא משנה אם אתם מטיילים לבד או אם המשפחה כולה והאם אתם מעדיפים את הנופש שלכם בתקציב נמוך או דווקא יוקרתי ומפונפן – תמצאו את מבוקשכם, בדגש על מקומות אירוח עם אווירת צ'יל רגועה ונטולת דאגות. העיקר, אל תשכחו להזמין מקום מראש כי הטובים אוזלים מהר.

למה לצפות? קודם כל לשירות סופר אדיב, ברמה גבוהה ותמורה טובה ביחס למחיר. כשזה נאמר, חשוב לדבר על המחירים באיסלה מוחרס – אכסניה בעיר המרכזית תעלה כ-120 ₪ לזוג ללילה בעוד שמלון 3 כוכבים יעלה החל מ-200 ₪. עבור חופשה מפנקת במלון 4 כוכבים תיפרדו בממוצע מ-400 ₪ וזהו המחיר ההתחלתי למלון יוקרתי ברמה של 5 כוכבים.

מה עושים? יש הרבה לראות ולעשות באיסלה מוחרס ואם אתם לא ממהרים לשום מקום, תוכלו להספיק הכל לאט לאט ולהעביר באי לא מעט זמן לפני שתהיו מוכנים להמשיך הלאה – חופים נהדרים, קולינריה מצוינת, נופים מדהימים ומסלולי הליכה הם חלק קטן ממה שיש לאי להציע ואם אתם חפצים באטרקציות יותר מתויירות הנה כמה שלא כדאי לפספס:

  • פארק האומגות האתגרי Garrafon Natural Reef Park
  • סיור בעגלת גולף
  • ביקור בחוות הצבים השיקומית
  • טיפוס לנקודת תצפית פנורמית שבדרום האי
  • סיור בגן הפסלים והמקדש מתקופת המאיה
  • תצפית על איגואנות ענק המתהלכות חופשיות באי
  • סדנת בישול אוכל מקסיקני

 

פטאיה, תאילנד

אם האידיאל שלכם לחופשה זה בטן-גב על חוף זהוב תחת עצי קוקוס רעננים, שייק פירות מרענן ושמש מלטפת – תיארתם את תאילנד. ממלכת סיאם לשעבר נחשבת לאחת המדינות הכי אטרקציות לחופשה והיא ידועה בזכות מחירים מצחיקים, המון טבע פראי, חיי לילה סוערים, אוכל לוהט וריזורטים מפנקים במיוחד.

בין המקומות הכי פופולריים לטיול בתאילנד תמצאו את מי שעברה מייקאובר מהפכני ומהווה כיום עיר תוססת ומלאת אנרגיות, עם אטרקציות למשפחה כולה, פארקי מים משוגעים וסצנה קולינרית מעולה… הלא היא פטאיה הקסומה – העיר שהחלה את דרכה ככפר דייגים והפכה בשנים האחרונות לאחד ממוקדי התיירות הכי נחשקים בחופו המזרחי של מפרץ תאילנד.

למי זה מתאים? בפטאיה יש המון אטרקציות לגדולים וקטנים, סצנה קולינרית מעולה וחיי לילה תוססים. ככזאת, היא מתאימה למשפחות עם ילדים, צעירים ובליינים ואפילו אנשי עסקים וזוגות שרוצים ליהנות מחופשה ברמה גבוהה ופעילויות מסקרנות. מה שבטוח זה שמדובר בחופשה שאין בה רגע דל, אז כדאי להגיע עם אנרגיות גבוהות במיוחד.

איך מגיעים? פטאיה נמצאת בסך הכל שעתיים נסיעה מבנגקוק כך שניתן להגיע בקלות בתחבורה ציבורית או טיסת פנים בתאילנד (אין טיסה ישירה מישראל) מכל שדה תעופה מרכזי. לא משנה באיזו דרך תבחרו, קרבתה של פטאיה לבנגקוק הופכת אותה ליעד שאסור לפספס, בין אם מדובר ביעד ממנו תתחילו את החופשה בתאילנד או זה שתסיימו בו.

מתי נוסעים? אם לוקחים בחשבון את כמות המשקעים והטמפרטורות האופייניות, הזמן הכי מומלץ לחופשה בפטאיה הוא בין החודשים נובמבר לפברואר ואכן מדובר בשיא עונת התיירות בעיר, אז האטרקציות פתוחות במלואן ואפשר לבלות בפטאיה זמן רב בלי להשתעמם לרגע, או לחילופין – ללון בה כנקודת מוצא כיפית לטיול כוכב ביעדים נוספים בתאילנד, הרי יש לא מעט טיסות פנים המגיעות אלה והן לא יקרות.

איפה ישנים? כמצופה מתאילנד, גם פטאיה מציעה נבחרת מהממת של מקומות לינה בשלל סגנונות, רמות אירוח וטווח מחירים שיאפשר לכל אחד להתאים את מקום הלינה לסגנון החופשה בו הוא מעוניין.

מה למשל? הוסטלים ואכסניות זולות על קו החוף החל מ-50 ₪ לזוג בשיא עונת התיירות, 200-250 ₪ בממוצע למלון מפנק ברמה של 4 כוכבים ו-300 ₪ בממוצע למלון יוקרתי ברמת 5 כוכבים.

מה עושים? מה לא? בטן-גב על החוף, שופינג, ספורט ימי, ספארי, קארטינג ועוד ועוד. בפטאיה יש לא מעט פעילויות רוויות אדרנלין שיסללו את דרככם לחופשה בלתי נשכחת, לרבות לא מעט אפשרויות בילוי לימים גשומים או כאלה שהלחות והחום הכריעו אתכם. בין המומלצות ביותר:

  • מרכזי קניות ושווקים: קניון Royal Garden Plaza ושוק Thepprasit Weekend הם מקון טוב להתחיל ממנו
  • טיול אומגות ביערות הגשם
  • אופנועי ים, גלשנים ושאר אטרקציות ימיות
  • שייט בין האיים הסובבים את פטאיה
  • גולף, פיינטבול ושלל פעילויות משפחתיות
  • טיול טרקטורונים או אופנועים
  • קפיצת בנג'י
  • מוזיאון The Bottle Art
  • ביקור בדולפינריום פטאייה בו אפשרות לשחות עם בעלי החיים המרשימים

 

לסיכומו של דבר, אם אתם מתכננים טיול ארוך בחו"ל יש לא מעט אפשרויות לבחור מהן, אך אנחנו באופן אישי היינו הולכים דווקא על יעד אקזוטי שאיננו נמנה בין מוקדי התיירות הסמוכים לישראל. נכון, הטיסה הארוכה יכולה להיות מאתגרת (במיוחד לנופשים עם ילדים קטנים), אך העושר התרבותי, השפע הקולינרי, הנופים והאטרקציות המפתיעות – שווים את זה ובגדול. אז מה אתם אומרים, מוכנים להזמין מלון? חופשה מהנה!

טיול