שיטות להדפסה איכותית על קנבס

האם קנבס הוא כלי לציירים בלבד? מהו החומר הזה ולמה הוא משמש? האם ניתן להדפיס עליו תמונות שאנחנו אוהבים ואיך כדאי לעשות זאת? המשיכו לקרוא כדי לגלות על כל אלו.

 

מה זה קנבס?

קנבס הוא בג הארוג בצורה גסה וחלקית, אופן האריגה נותן לבד קשיחות ועמידות. המילה כנראה שאובה מהאנגלית או צרפתית של המאה ה13 cannapaceus  שפירושה צמח קנבוס. צורתו המודרנית של בד זה היא מכותנה,  איכותו של הבד תהיה טובה יותר ככל שמשקל הבד נמוך יותר.
כיום אין בשוק היצע של קנבס ממאה אחוז כותנה אלא עם תוספת על 10 אחוז פוליאסטר, תוספת זו נועדה למנוע מהדיו להמרח בכותנה ולבנוסף למנוע ריקבון של סיבי הכותנה.

 

למה קנבס משמש?

בעבר החוזק והעמידות של החומר נתנו לו יתרון לשמש למפרשים ואוהלים. מאז המאה ה16 – 17 הפך הקנבס להיות נחלתם של אומנים וציירים. הוא נהיה משטח ציור לצבעי שמן, לפני תחילת העבודה נהגו למתוח את הבד על מסגרת עץ וכך להעמיד אותו על קן הציור.
עם השנים וכניסתה של המצלמה לעולם האומנות הקנבס קיבל מקום גם אצל צלמים שהחלו לעבוד עם הדפסה על קנבס. תחום ההדפסות על קנבס קיבל תאוצה רצינית משנות ה – 90.

היום – הדפסה על קנבס משמשת אומנים וציירים שרוצים להכפיל את יצירתם למען מכירה.
אדריכלים ומהנדסים שמדפיסים כדי לקבל שרטוטים בפורמט רחב ורב פעמי.
צלמים המעוניינם להדפיס ולמכור את עבודתם.
ולכל אדם המבקש לקבל תמונה, ציטוט, ברכה או כל דבר מודפס על קנבס כמתנה, קישוט או מזכרת.

 

מה הן השיטות להדפסה על קנבס ?

  1. תהליך ההדפסה מתחיל בעריכה דיגיטלית, חברת ההדפסה מקבלת את התמונה הרצויה בין אם זו יצירת אומנות, צילום במצלמה מקצועית או תמונה פשוטה מסמארטפון. צוות עיצוב הגרפי מתקנים פגמים, השלמת תאורה, אפקטים, התאמת הרקע ומיקוד ועוד..
  2. צוות ההדפסה – מקבל את התמונה המוגמרת עליה מוסיפים תוכן על פי ביקוש – מלל, ציור, שם ועוד…
  3. ההדפסה – נעשית על ידי מדפסת צבעונית עם מבחר גוונים עם דיו עמיד שאינו נמרח על גביי בד הקנבס כפי שהוא אינו מתוח.
  4. לאחר ההדפסה – מותחים את התמונה על מסגרת עץ בהידוק מוקפד והחבאת הסיכות בצד האחורי של המסגרת.

 

יתרון הקנבס

תמונה מודפסת על קנבס תהיה באיכות גבוהה גם אם היא לא צולמה במצלמה איכותית במיוחד. ניתן להעביר את התמונה מקומות בבית בקלות מכיוון שהיא פשוט נתלת בעצמה עם שני מסמרים פשוטים. עשוי מחומר קל שלא יכביד עליכם במעברים והוא מוכיח את עצמו כאיכוי ועמיד כבר אלפי שנים.

 

לסיכום

בפעם הבאה שתגלו תמונה אהובה עליכם שהייתם רוצים לשמור תלויה בסלון או בכל מקום אחר, בדקו את האופציה של הדפסה על קנבס.

 

תמונה