שינוי אדריכלי לפני מעבר לדירה חדשה – טיפים והמלצות

מעבר לדירה חדשה זה רגע מרגש מאד. עם זאת, עם כל השמחה שמעבר לדירה חדשה מביאה איתה, מגיעים גם אתגרים, כי זה תהליך לא פשוט – החל בשיפוץ האדריכלי, וכלה בעיצוב ובריהוט.

בדיוק בשביל זה איגדנו בעבורכם את כל הטיפים וההמלצות הנוגעות לשינוי האדריכלי לפני מעבר לדירה חדשה.

 

טיפ ראשון – בחירת האדריכל

לפני שמחליטים מה רוצים לשפץ ואיך, חשוב לבחור אדריכל. כדי לבחור את האדריכל, כדאי להסתכל על תמונות של בתים קודמים ששיפץ, ואפילו לדבר עם הלקוחות הקודמים ולראות איך הוא עבד איתם. הדינמיקה עם האדריכל והמקצועיות שלו הן הדבר החשוב ביותר כשמבצעים שינוי אדריכלי לפני שנכנסים לדירה, ולכן חשוב לבחור את האדריכל לאחר השקעת מחשבה.

אצל פלג אדריכלים עוברים את תהליך השיפוץ והתכנון בצורה נעימה ומקצועית. בנוסף, תוכלו לראות תמונות של עבודות קודמות ולהחליט האם הסגנון מתאים לכם ותרצו להמשיך בתהליך לפני שסגרתם את העסקה.

 

בחירת מקומות השיפוץ

ייתכן שלא תצטרכו לשפץ את כל הדירה, ויש חלקים מסוימים שתרצו לשפץ. החליטו אילו מקומות בדירה אתם משפצים. קבלו החלטות מושכלות – אם המקלחת נראית טובה וחדשה, אין סיבה לשפצה מן היסוד, זה מיותר.

תוכלו להביא את האדריכל לדירה החדשה ולשאול אותו אילו חלקים נראים לו יותר דחופים לשיפוץ ואילו פחות. ייתכן שהוא יאמר לכם שחלקים מסוימים שאתם לא אוהבים לא צריכים שיפוץ, אלא עיצוב מחדש כמו תליית תמונות יפות, או הצבת רהיט יפה ודקורטיבי.

 

לקיחת השראה

כדי להחליט איך הבית שלכם יראה, אתם לא צריכים להמציא הכל מאפס. כיום במאגרי האינטרנט יש תמונות רבות. אתם יכולים לחפש במנוע החיפוש המפורסם pinterest שעוזר מאד בשאיבת השראה בשיפוץ.

חשוב לשתף את האדריכל בכל הליך שאיבת ההשראה, ככל הנראה יהיו לו רעיונות טובים, והוא יוכל להראות לכם דוגמאות לדברים שכבר ביצע בעבר ויהיו לטעמכם. אם תעשו את הליך ההשרה לבד, כנראה הוא ייקח לכם יותר זמן. אדריכל מקצועי ידע לקחת את הטעם הכללי שלכם ולשלב אותו בבית החדש שלכם בצורה הטובה ביותר.

 

הגדרת תקציב

לאחר שיש לכם מספר רעיונות בראש, חשוב להגדיר תקציב, ממנו לא תחרגו. התקציב יעזור לכם להחליט מה בדיוק אתם משפצים, וכמה אתם משקיעים בשיפוץ. מצד אחד, הכי קל לשפץ דירה שלא נוכחים בה, ולכן כדאי לשפץ כמה שיותר לפני כניסה. מצד שני, שיפוץ אפשר לעשות בכל שלב בחיים, ואם אין לכן תקציב לרעיון מסוים, יכול להיות בעתיד יהיה לכם אותו ולכן אל תלחצו.

לסיכום, הליך השינוי האדריכלי אינו הליך פשוט. עם זאת, כדאי להשקיע בו את כל מאמצכם, כי בסופו של דבר, אתם אלו שתגורו בבית החדש ולכן חשוב שתאהבו אותו.

שרטוטים