שלושה דברים שחשוב לזכור בעת עיצוב בית פרטי

בניגוד לדירה בבניין מגורים, שמחויבת להישאר בתוך שלד עיצוב קיים של מתכנני הבניין, כאשר אתם מעצבים בית פרטי, האפשרויות העומדות בפניכם מוכפלות ומשולשות, וכמעט כל סוג של עיצוב החללים הפנימיים בבית, אפשרי. כשאנחנו מעצבים בית מגורים למשפחה, חשוב שנזכור שלושה דברים שיעזרו לנו לעצב את הבית הפרטי, כך שיהיה יעיל, גמיש, נוח, נעים ומזמין. מוכנים? למקומות, מעצבים!

 

הבית הפרטי שלכם, הטעם הפרטי שלכם

אמנם בתחום עיצוב הפנים, כמו בכל תחום אחר, ישנם טרנדים שמובילים חלק ממעצבי הבתים לבקש עיצובים דומים או תואמים לטרנד הנוכחי גם לביתם. לעתים, ההחלטה הזו מתבררת כשגויה כאשר מתגוררים בבית ונדרשים לחיות בעיצוב שנראה נהדר באתר על עיצוב בתים קטנים או בקטלוג של חברת רהיטים, אבל לא באמת מתאים לכם, כמשפחה. לכן מומלץ להשתיק ככל שניתן את הקולות הרבים שמפרסמים את הטרנדים הנוכחיים ולעשות בחירות חכמות בעיצוב הבית הפרטי שלכם כך שבסופו של דבר הוא יתאים לכם גם מבחינת המראה וגם יהיה הבית בשבילכם.

 

זכרו את שלוש הנקודות המרכזיות:

 

1.     בית יעיל הוא בית שעובד בשבילך

לקראת תהליך העיצוב של בית פרטי, חשוב לזכור שהבית אמור לשרת אותנו ולא להיפך. לכן חשוב מאוד למפות את הצרכים של בני הבית ולהתאים את העיצוב אליהם. אם למשל בבית מסוים מתגוררת משפחה מרובת ילדים פעילים מאוד, יתאים להקדיש בו חלל גדול למשחקים, אפילו על חשבון חללים אחרים. אבל בבית שמתגוררים בו רק מבוגרים, אין צורך בחלל למשחקים בדרך כלל ואפשר לנצל את החלל למטרות אחרות כמו משרד ביתי, חדר אורחים, קליניקה או סטודיו.

סלון

2.     בית גמיש שמתאים את עצמו אליכם

ישנם עיצובי בתים שמותאמים לשנים רבות של עיצוב קבוע אבל במקרים של משפחה צעירה, למשל, חשוב לזכור שחדר התינוקות יצטרך, ככל הנראה, לשמש גם את הילדים ואת בני הנוער שהתינוקות יגדלו להיות. במקרה כזה חשוב לזכור שהעיצוב לא מתוכנן להיות קבוע אלא רק לשמש למספר שנים. החלטה כזו יכולה להשפיע על בחירות רבות בתחום העיצוב, למשל להעז לבחור בדוגמאות או בצבעים נועזים יותר או להעדיף להשקיע יותר ברהיט איכותי לשנים כמו ארון בגדים ולהשקיע פחות ברהיט זמני כמו שידת החתלה.

 

3.     בית נוח לדייריו ומזמין לאורחים

דבר חשוב נוסף שיש לזכור בעת עיצוב בית פרטי הוא שהבית מתחלק לחללים פרטיים וחללים ציבוריים. הגיוני לארח שכנים לקפה בסלון, בחצר או במטבח אבל לאף אחד ללא יהיה נוח אם יוזמן לשתות קפה בחדר השינה של הבית או סמוך למכונת הכביסה במרפסת השירות. הפרדה ברורה בין החללים הפרטיים לחללים הציבוריים תאפשר עיצוב נוח ואינטימי בחללים הפרטיים ועיצוב שמותאם גם לאירוח בחללים הציבוריים כך שתוכלו, כרצונכם, לשמור על הדברים הפרטיים, פרטיים באמת.

חלל מעוצב