מה הוא תהליך בדיקת בדק הבית?

בימים האחרונים אנו משוחחים עם מכרים ומציינים בפניהם כי רכשנו את דירת החלומות שלנו ממש לא מזמן. במהלך השיחה אנו מספרים לא פעם על התהליך המייגע שעברנו. שכן, ראינו המון דירות וביצענו עליהם בדיקות בדק הבית שגרמו לנו להבין כי אלה לא נכסים שראויים לרכישה.

עובדה זו גרמה לרבים לתהות מה זה הליך בדק הבית ולמה עברנו אותו. החלטנו להוציא מדריך מקיף בנושא, בגלל העלייה במספר השאלות בגינו. אנו מזמינים אתכם להישאר אתנו במידה ורציתם גם לדעת מה הוא הליך בדק הבית המדובר.

 

מה הוא התהליך של בדיקת בדק בית?

אם זו הפעם הראשונה ששמעתם על בדק בית, הגעתם אל המקום הנכון. שכן, אנו נסביר לכם כעת כי מדובר בהליך שמתבצע על ידי בעל מקצוע מוסמך והוא נעשה על כל המערכות שקיימות בבית שאתם מתכננים לקנות. הנה כמה מהמערכות שצפויות להיבדק בעת ההליך:

  • האיטום
  • החשמל
  • הצבע
  • הריצוף
  • המים

ראוי לציין כי בנוסף לכל המערכות הללו, נבדק אם ישנם ליקויי בנייה שונים שקיימים בנכס.

מה הוא תהליך בדיקת בדק הבית?

למה צריך לבצע הליך של בדק בית לפני רכישה של בית חדש?

אם אתם עומדים בפני רכישה של בית חדש, אתם בטח מבינים כי אינכם יודעים מה עומד מאחורי הקירות שלו. שכן, אתם רואים את המוצר המוגמר. חשוב מאוד לערוך בדיקת בדק בית כדי לבדוק אם יש ליקויים כלשהם בדירה.

אנחנו למשל גילינו שיש בדירה שכמעט רכשנו ליקויים בצנרת. כך שאם היינו משקיעים את כל החסכונות שלנו בדירה זו, היינו מגלים בסופו של דבר שמדובר ברכישה של חתול בשק. הרי זה עניין של זמן עד שהצנרת תתפוצץ ותהיה שם בעיה מורכבת.

 

חשיבות הבחירה בחברה מומלצת ומוכרת

חשוב מאוד לבצע בחירה נכונה ומקצועית של חברת בדק בית. ראוי לציין כי הדבר נכון במצבים שבהם אתם מבצעים הליך של בדק בית דירה מקבלן או על דירה יד שניה. שכן, אתם צריכים להיות בטוחים שמדובר בחברה שיודעת לבצע את הבדיקות המקיפות של כל המערכות שנכתבו לעיל.

מה הוא תהליך בדיקת בדק הבית?

איך תוכלו לבחור בחברה מומלצת ומקצועית לביצוע ההליך?

יכול להיות שאתם סוברים שבחירה בחברה מקצועית זה עניין מורכב. אם כך, אנחנו כאן כדי לגרום לכם להבין שזו טעות. בחירה של חברה כזו יכולה להיות פשוטה למדי, במידה ויש לכם את הכלים. אנחנו בוחרים את החברות שנותנות לנו שירות באמצעות קריאת חוות דעת שנכתבו ברחבי הרשת. כך שאנו ממליצים לכם לבצע הליך דומה. תקראו חוות דעת שנכתבו בגוגל, בפייסבוק או בפלטפורמות אחרות שאתם סומכים עליהן.

 

לסיום

המדריך הנוכחי צפוי להסתיים בעוד כמה רגעים וזו ההזדמנות שלנו לסכם את הנאמר לעיל. בשלב זה, אתם יודעים מהו ההליך של בדיקת בדק הבית, כך שנותר לכם רק לבחור בחברה מוסמכת ומומלצת.

מה הוא תהליך בדיקת בדק הבית?