איך תובילו את התהליך של התנגדות לצוואה

רבים מאתנו שמעו על תביעת ההתנגדות לצוואה שהוגשה על ידי משפחה מוכרת בישראל. תרחיש זה הוביל להתעניינות רבה מצד גולשים. אנחנו בחרנו שלא להישאר אדישים לדבר ולכן, הוצאנו את המדריך הנוכחי שיענה על כל השאלות שרציתם לדעת בנושא ולא ידעתם את מי לשאול. קראו את השורות הבאות בעיון ותגלו מהי התנגדות לצוואה ואיך תוכלו להוביל את ההליך בעצמכם בעת הצורך.

 

רגע אודות צוואה ואפשרויות ההתנגדות לה

רגע לפני שנסביר אודות הדרך, עליכם לדעת מהי צוואה. מדובר בהבעת הרצון של אדם (יורש) שרשם באופן מסודר את הדרך שבה הוא היה רוצה שרכושו יתחלק מול אחרים. היורש יכול להחליט מי יהיו הזוכים בירושתו ומי לא. עכשיו, כשאתם מכירים בהגדרה בסיסית זו, אפשר לומר שהתנגדות לצוואה הינה תביעה משפטית שמוגשת בשביל למנוע את תוקפה של צוואה מסוימת. ההליך יכול להתבצע בהתאם לבקשה לצו קיום צוואה שהוגשה באמצעות היורשים.

אפשרויות להתנגד לו

מתי תוכלו להגיש את ההתנגדות לצוואה?

אתם לא יכולים סתם כך לקום בבוקר בהיר אחד ולהחליט שאתם רוצים לבצע התנגדות לצוואה מחיר ביסודיות – התנגדות לצו קיום צוואה לצוואה שבה שמכם מופיע כיורשים. שכן, ניתן להגיש את ההליך במקרים הבאים:

  1. כאשר יש חשש שהצוואה לא משקפת את הרצון הכנה של המנוח
  2. במקרים שבהם עולה חשד לגבי האמיתות של הצוואה

 

התרחיש השני יכול להתקיים במקרים שבהם המוריש כתב את הצוואה בזמן שהיה במצב בריאותי לקוי שלא אפשר לו להבין באופן מעמיק את הפעולה שביצע. בנוסף לכך, הדבר עשוי להתקיים כאשר יש חשד שאחד מהיורשים ניצל את המצוקה הגופנית או הקוגניטיבית של המנוח, כדי שזה ינסח את הצוואה לטובתו.

 

כך תגישו התנגדות לצוואה

קראתם את הפסקה שלעיל וגיליתם שיש לכם עילה להגשת הליך התנגדות לצוואה? מצוין! אם כך, זה הזמן לפנות לעורך דין מומלץ שבקיא בתחום הצוואות. שכן, זה ינסח עבורכם את כתב ההתנגדות שיכיל בין היתר את הפרטים החשובים הבאים:

  • פרטיהם האישיים של המנוח והמתנגדים לקיום הצוואה
  • פירוט מעמיק אודות עילות ההתנגדות
  • תצהיר של עורך דין שתומך בהתנגדות

 

שימו לב – ההליך דורש סבלנות

חשוב לציין שהליך ההתנגדות לצוואה אינה עניין שמסתיים בן רגע. מדובר בהליך שעשוי לארוך זמן מה. שכן, ההתנגדות עוברת בין כמה גורמים חשובים. תחילה, זו מגיעה לידיו של הרשם לענייני ירושה. לאחר שזו נבדקת באופן מעמיק, היא מועברת להכרעת בית המשפט. ההליך המשפטי עשוי לארוך זמן ובסיומו, צפויה להתקבל ההחלטה בנוגע לפסילתה או להמשך קיומה של הצוואה.

 

השורה התחתונה

צריך להוביל את הליך ההתנגדות לצוואה יחד עם עורך דין שעוסק בדיני צוואה. שכן, זה ילווה אתכם לאורך הדרך ויעלה את הסיכויים לפסילת הצוואה במידה וזו אכן תתגלה כבעייתית.

מתנגדים